kör på ba.

Igår var de kalas dags igen.
Idag den 28/9 fyller Emils brorsdotter Rebecca år, och även Emils systerdotter Sophie.
Dom var tvungen att pricka samma dag dessutom. Grattis dock.

Men innan vi for dit blev de tjusigt på min balkong.
Nåååde Emil om han tar död på den omgången blommor med. Jag får ta och hålla mig hemma så dom håller sig vid liv under hösten. :)

Jag håller dessutom på för fulla muggar med att få fatt på en jäkla optiker som jag kan göra en synundersökning hos.
Jag och svärfar har fixat papper så jag kan övningsköra med honnom, och på lördag ska vi gå den där kursen man måste gå.
Och NEJ jag är inte med barn. Jag har ju sagt att jag ska ta körkort tills dess vi skaffar barn, men nöden har ingen lag.
Efter svärfars operation så får han inte köra bil på ett halvår, men jaga älg får han dock.
Så bara för att han och jag ska lyckas ta oss till älgjakten i år så får jag ta och gaska upp mig och fixa papprena så jag kan övningsköra med honnom dit. Snabba snabba ryck. Men de ordnar sig nog tror jag, för älgjakt ska de banne mig bli. Basta!

Dejt <3

Jag och min allra finaste Millemuff var på dejt i lördags. Bara älsklingen och jag och en kväll av massor med mys på stan. Först gick vi och åt en brakmiddag på kina i form av buffé,
Och som alla vet är jag proffs på att äta så de blev en del.
Lagom goa, glada och runda så gick vi vidare och spelade ett par omgångar biljard en timme.
Sen var de äntligen dags att se "flickan som lekte med elden" som är av Stieg Larssons roman på bio.
Jag har precis läst böckerna så jag har allt i färskt minne. Men jag tyckte ändå att den var lika bra som den första filmen.
Och de var massor med mys att gå på bio med älsklingen.
Vi hade iof massor med mys hela kvällen. <3 <3 <3 Tack min älskling!

Annons.

De är annons på bellis nu igen. (som vanligt)
Tänk att tanter kan bli som tokiga på att de är billiga blommor.

Denna vecka har vi.
Erika Ljung 12 kr (ord. 29 kr)
Stor Cyklamen 25 kr (ord. 59 kr)
Orkideér 2stänglar 89 kr (ord. 198 kr)
Stora Gladiolus 10 st 75 kr (Ord. 150)
Chrysantemum stor 5pack 35 kr (ord. 59 kr)
Anthurium 79 kr (ord. 179 kr)

Så idag har man sprungit runt som en vessla.
Jag har vattnat, plockat och gullat med ljungen. Jag har vattnat mig själv och en tant.
Jag har "badat" i lerigt ljungvatten då jag vattnade först och sen fått plocka om igen då alla tanter plockar hål i den fina ordningen igen.
Och jag har rullat 750 meter höga nyvattnade ljungvagnar med ömmande muskler!

En vanlig vecka på bellis. Välkommna.

Middagsbjudning.

De är så tok-mysigt höstväder ute nu. De har varit lite kyligt men ändå en stor fin sol på himlen och löven har börjat falla lite och byta färg! :)
Nu kan man plocka fram filten,boken och alla stearinljus och mysa.

Igår var de ännu mer mys när vi var ute i Östhammar på middag hos Mathilda i hennes superfina hus. :)
Hade inte sett henne på så länge så magen hade växt massor med den lilla bebisen där inne. Hon var fint rund och med en mammakula som klingade glatt på magen när hon gick, massor med mys.
De bjöds på plockmat som man själv fick grilla till på en liten panna på en bordsgrill. väldigt mysigt faktiskt och man kunde sitta och äta länge. Och efterätten var äppelpaj, suupergott!
Men på den fina middagen var jag, Mathilda, Lina, Linda och Elin.
Varken jag, Linda eller Mathilda hade träffat Elin sedan studenten så de var verkligen helt underbart att se henne! :) Hon var sig lik måste jag säga, finaste Elin.
Alltid trevligt med tjejmiddag tycker jag, och alltid lika spännande vad de bjuds på.
Nu är Elin invigd i våra middagsbjudningar, och vi har kommit på att vi kan ta oss till Elin på samma tid som att åka till Mathilda. Toppen! Nu gäller de verkligen att vi håller de ifrån att gå 3 år till innan vi ses Elin!

Nästa vecka blir de hett om öronen på jobbet, så de gäller att ligga i. :)
Puss och hej.

svärfar <3

Ja du dagarna knallar på och turkiet känns som flera år sen! :S

Igår fyllde far år, Grattis grattis.
Igår fick äntligen Ingemar opereras med. Skönt.
Så nu ikväll har vi varit till ramsta och hälsat på efter de han kommit hem.
De var så skönt att se att han fått komma hem. Han var väldigt känslosam, så man blev väldigt berörd.
Men älskade svärfar ville ändå jaga älg snart! <3

Idag har även Sandra varit uppe från stockholm och hälsat på.
Johan jarl har med varit på besök för Emils räkning.
Så de blev en middag för 4 med tacco och kladdkaka med dajm till efterrätt. :)

Nu är jag trött efter en runda biljard inne på stan med grabbarna. Sängen nu och jobb imorgon.
Sen bär de av mot östhammar med!! :)

godnatt.

Semestern är till ända...

Ja då var semestern över för den här gången. De går som vanligt helt sjukt fort!
Jag får väl ta en snabb redogörelse på hur våran Turkiet resa har sett ut. (jag står inte riktigt för just snabbt, men en redogörelse i alla fall! :) )
Vi flög ner i lördags den 5 september med stora förhoppningar på en suuuper vecka utan ett moln.
Vi kom trötta fram till hotellet runt kl 1 om natten och stupa i säng så fort de gick.
De gick fort då sängen var toppen, ACn toppen och hela vårat hotellrum och hotell var helt toppen!!
Första morgonen flög vi upp och hittade en stor sol på himlen. Så vi gled i sommarkläder och gav oss ut på lite utforskning av vår omgivning.
Vi hamnade först åt helvete fel utan en affär eller sandkorn i sikte. Men letade oss ner på stranden förr eller senare. Vi gick en strand promenad och genom side centrum så vi skulle hitta och gick sen tillbaka till hotellet och sofade vid poolen tills vi kände oss manade att ta de kända turkiska badet Hamam.
Först fick man sitta i en bastu med massa ångor med kryddor i. Sen blev man skrubbad på hela kroppen, och sen masserad av skum. De var helt tokigt skönt!!
Efter de fick man välja om man ville ha fortsatt behandling, vilket jag villigt gick med på.
Först en ansiktsbehandling och sedan en helkroppsbehandling, Emil valde enbart massagen.
De var helt klart värt, och en bra start på semestern. På kvällen gick vi ner i Side centrum och bara gled runt och kikade lite och absorberade in lite semester känsla.

Andra dagen blev mest en slöa på stranden och vid poolen-dag. Vi fick tyvärr då  veta att morgondagen skulle bjuda på dom försa regndropparna sedan i april i Side! När VI är där, va faaan.På kvällen så mötte vi upp Matte, Dessan, Robin och Kevin och fick lite tips i hur vi skulle pruta och vad grejerna var värda typ. De blev en del inhandlingar faktiskt.
Vi gick till världens bästaste affär för att handla såklart, Turkiska Ullared. Haha.
Han som äger stället heter Henke och har bott i sverige i 11 år, så han uppger alla priser i svenska kronor och kan  snacka svenska med oss. Även dom som jobbar där har lärt sig svenska.
Vi fick hjälp av en liten tok-söt turk som presenterade sig som "Peter Forsberg", vår nya polare.

Så tisdagen var de ingen sol och massor med regn, yey. Vi gick därför till frissan istället. Fick håret klippt och färgat, och Emils hår klippt för typ 300 spen. YEY. Sen passade vi på att boka vilka utflykter vi ville åka på.
På kvällen var de också en hel ridå med regn utanför fönstret så vi valde att inta gå ut för att käka och skrev i stället upp oss på Italiensk afton på vårat hotell med italiensk buffe och en trollkarl som underhållning. Då fick vi dela bord med ett sjukt trevligt par från skara, Andreas och Weronica och ett annat par från Falun, Anna och Patrik. Vi hade de tok trevligt faktiskt. Och både Emil och Andreas fick komma upp och delta i varsitt trolleri trick.
Trollkarlen var faktiskt överraskande bra och man fattade sällan något alls.
Sen gick jag, Emil, Andreas och Weronica ner till centrum för lite mer shopping och lite tjöt och armbrytning på ullared. De var så jäkla skönt att kunna snacka svenska med dom hela tiden där på Ullared.
Dom hade ju överlägset bäst kläder där med måste jag säga, kopior visst, men snygga sådana.
Köpte lite Ed hardy, björn borg, burberry mm. Fick till exempel 5 par björn borg trosor el kalsonger för 100 spen. När vi kom tillbaka till hotellet så bjöd Andreas och Weronica in oss till sig på lite prat och kortspel. Blev seeeent innan vi kom i säng.

Onsdagen bjöd på sol igen, och de var väl jävligt tur för dom de.
Så de blev stranden för hela slanten, solade och softade. Och tog en sväng upp i de blå senare på eftermiddagen.
Körde paraseeling efter en båt, på ca 80-100 m höjd. Var en sjukt jävla skön upplevelse faktiskt!!
Sen laddade vi stenhårt på en kväll med fotboll för hela slanten. Vi drog på oss våra nya sverige tröjor inhandlade på ullared för 80 spen och drog till Mattes hotell för lite förfestande innan vi skulle ner till ett strandhak och se matchen och käka. Sverige-Malta 1-0. De var ju ingen i hela side som kunde gå miste om att de var svenskar i stan i alla fall, vi skrek ganska bra!! :) haha.

I torsdags var de dags för utflykt.
Vi bokade en tripp till Manavgat som var grannbyn till Side.
Men vi for dit med båt längs med stranden och sen upp i en flod. Precis vid flodmynningen blev de ett stop. På ena sidan kunde du bada i saltvatten som var runt 27 grader varmt, eller så kunde du bada dom 50 metrarna längre bort i floden som höll ca 13 grader! De blev lunch på båten medans vi for längs med floden upp till manavgat. Väl framme så fick vi åka buss till ett vattenfall där vi fick pausa och ta en massa kort.
Sen fick vi gå på en marknad som var ca 6km lång. När vi promenerat den klart så tog vi bussen tillbaka och ratade båten, så hann vi med lite sol vid poolen.
Sen mötte vi upp Andreas och Weronica och drog ner på stan och käkade, och hängde ännu lite mer på Ullared med våra polare henke, peter och trollet. Peter forsberg heter egentligen Hasku och är 20 år, han har lärt sig prata flytande svenska bara av att höra alla turister prata. Så jääkla go va han.
Vi handlade nog totalt sett typ 5 dagar där och spenderade fett mycket tid där varje gång och drack kallt äppelte och snackade. Saknar dom faktiskt redan!!Vi fick till och med skjuts hem till hotellet av dom den kvällen.

Vi gjorde ännu en utflykt under fredagen. Vi blev hämtade vid hotellet och åkte med en liten buss ca en timme rakt upp i bergen. De var dags för att åka lite forsränning. :)
Vi blev körda till ett ställe där vi blev försedda med info om hur vi skulle sitta i båten, paddla mm, och om hur dagens schema såg ut. Vi fick även flytväst och paddel innan vi begav oss vidare.
Jag och Emil blev placerade i gummibåten titanic, (vilket lät väääldigt betryggande, inte) med bara engelsktalande och med engelsktalande guide.
Sen for vi ner för forsarna till första stoppet där vi fick fotas vid ett litet vattenfall, och även simma över floden och känna hur sjukt kallt de var med 13 grader! :S Men vattnet var helt otroligt klart och fint. Nästa stopp  var för att käka lunch. Sen for vi en jäkla massa kilometer nerför den forsande floden. De va skit kul verkligen. Sen blev de ett litet stopp till bara för att hämta andan lite eller röka. Folk badade och slänge sig ur båten när vi paddlade över lugnt vatten. Jag och Emil var inte alls lika sugna kan man ju säga!! :S Haha.
Vi kom hem relativt sent, och bestämde med Andreas och Werre att vi skulle ta ännu en bufffekväll på hotellet, vilket bjöds på grillat och med en ormman!
Vi fick allihop den förbaskade ormen virade om oss av transvestiten som höll i den så vi kunde ta kort. Emil var helt livrädd. Sen blev de stan och inte helt oväntat ett besök på Ullared!! :) Så jäkla kul.
Sen höll vi igång hemma hos Emil och mig med kortspel, chips och vin.

Sen var sista dagen kommen, helt sjukt snabbt! Och de formligen ösregnade och var helt igenmulet.
Vi frick ju packa allt tills rummen lämnades vid 12. Då drog Weronica, Andreas, Patrik, Anna, Jag och Emil till en marknad dom har i side varje lördag. Handlade ännu lite mer.
Sen åt vi en sen lunch tillsammans innan jag och Emil fick säga hejdå till werre och Andreas som skulle åka till landvetter lite tidigare än vi andra till arlanda. Sen drog vi ner på stan i spöregnet och gjorde den sista shoppingen och sa hejdå till henke och Hasku på ullared. De blev helt sjukt svårt att få igen alla våra väskor sen kan jag ju säga, och sjukt nervöst med vikten. Vi har ju shoppat en hel jäkla mass alltså. Bland annat trosor o kallingar, tjocktröjor, t-shirts, väska,plånbok,brillor,skärp,skor ja allt.
Vi fick till slut igen väskorna och satte oss på bussen till flygplatsen där dom sa att dom är väääldigt petiga med vikten på bagaget här i turkiet. o ooo. :S
Men vi hjälptes åt vid invägningen vi och patrik och anna, se de gick bra, smugglade lite med handbagaget!
De tog låååång tid att ta sig hem, och jag och Emil rasade i sängen runt 5 i morse.

Blandade känslor av semestern faktiskt. Alla turkar utom dom på ullared var katastrofalt dryga och jobbiga, maten var sådär, vattnet var lite för salt, och de fan regnade 2 av våra dagar på semestern va fasen. Men annars har allt varit toppen, och shoppingen var ju underbar.
Nya vänner är ju också alltid ett plus.
Nu var alltså årets äventyr till ända och imorgon väntar verkligheten!

(Kan lägga till att våra tankar har varit hos svärfar hela våran semester också. I måndags på hans födelsedag skulle vi ringa hem och säga grattis, men då hade han fått åka in till sjukhuset med dålig hälsa och har blivit kvar där sen dess.Krya på dig Ingmar, vi ska ju snart jaga älg! :) )

Turkiet!!

Nu har 5 september dykt upp äntligen!! :) YEY
Ikväll så far vi med ett pippon mot varmare breddgrader, Turkiet!
Man har ju längtat som en tok kan man ju säga.

Så ni kan ju tänka på mig och Emil imorgon när vi tar ett turkiskt ångbad och blir renade, och sen ligger på stranden som döda sillar! :)
Vi ska verkligen försöka att hinna med så många äventyr de bara går. Lite kanottur nerför en stor flod, lite delfiner, hyra vespa mm.
Men jag får väl återkomma om en vecka när allt är genomfört!

Ha de så bra nu Sverige. Kommer INTE att sakna dig.

sjuuuk :S

Jag blir bara sååååå le. :S
Hur typiskt är de inte att man går och blir sjuk lagom dagarna innan resan!!??
Ont i halsen, ont i bröstet och feber!
Jag går på alla huskurer man kan tänka sig och jag har nog varit smått påverkad av wiskey senaste dygnet! :S
Mamma förde vidare svens farmors gammla huskur på att man tar en stadig wiskey, värmer på den i mikron och sveper den ljummen med en sockerbit i munnen, de gör att de rusar ut i  blodet på en gång och ska döda bakterier bra!! Ja än har de ju inte medförst så väldans mycket mer än snurr i huvet och en bränd gom då jag värmde den för mycket! :S
Annars är de ju helt klart tee och halstabletter i sängliggande tillstånd som gäller!!
Även lite självömkan-popcorn har de blivit idag och några timmar middagssömn mitt på dagen!
Äh jag tror i alla fall inte att de är någon svininfluensa, hoppas inte de i alla fall!

Jaja jag SKA i alla fall till turkiet på lördag hur som hellst!!
Vi åker lördag kväll efter en visit i ramsta på svärfars kalas på dagen!
De ska bli så jäääkla skönt att komma iväg på lite avkoppling!
Igår var jag och hämtade mitt nya pass (undrar varför sådana bilder Alltid blir katastrof btw)
vi inhandlade solkräm,scampoo, plåster mm behövligt under e´n visit på stan, och en lunch på kinabuffé blev de med.
Sen var vi till forex och skulle växla pengarna. Emil gick de ju kaonon för, men jag som skulle växla efter honnom fick inte ett öre då Emil växlade till sig dom sista turkiska lire som dom hade! :S Crap.
Får fixa de på arlanda på lördag eller nåt!

Återkommer innan vi åker.....