Adjö du lilla bruna runda billiga sak.

Idag är sista dagen sista kvällen för den bruna lilla fan.
Den man har grävt efter i plånboken och trott de har vart en tia och gjort än jävligt besviken.
Inatt vid midnatt går den i graven, 50 öringen.
Inga fler irriterande 50 öres priser på affärerna och inget mer förväxlande med tior i plånboken. :)

Men jag måste spara någon liten rackare bara för att ha kvar.
Jag fick leka affär med mammas gammla 25 och 10 öringar när jag var liten. Kanske ska ha samma tanke med 50 öringarna för mina framtida barn. <3

Not a pretty sight.

Febriga ögon och ihopsytt finger.

39 graders feber, nästäppa, hosta som gnager hål i bröstet, ont i huvud och bihålor, och halsont. Samtidigt som jag har ett ihopsytt finger.
Helt klart dubbla fripasser-kort från jobbet.

Fan fan faaan.

De finns bara ett ord för den här helgen, MANGLAD. Jag känner mig helt förstörd utan att ljuga.

Att ladda inför en helg med jägarexamen med att sy ihop fingret kvällen före kanske inte är rekomenderat!
Ömmt, ivägen och jävligt irriterande.
Fredagen satt vi och plöjde och plöjde igenom djur, vapen och allt möjligt på tolv timmar.
Hem med en genomborrad hjärna för att hämta hem sömn och ork.
Sista genomgångarna på hund, jaktsätt mm på lördagen och till sist provskrivning kl 15:00 till 16:00.
Sjuttio frågor, tio fel som mest var de att sikta på. Med 6 fel klarade jag mig igenom teorin. <3 Med glädje, oro och ont i kropp,huvud och finger så for jag hem.
Sen kom söndagen, tillsammans med mensen, förkylningen och dom nervösta ryckningarna.
Vi for till haninge skjutbana för en hel dag med provskjutning.
Jag hade en olustig känsla på än gång och hade bara ont överallt, och kände mig PISS.
Jag började med att kugga avståndsbedömningen och duvorna så att hela halegblocket blev underkänt.
Med en ännu större nervös klump i den ömmande magen så gick jag upp och klarade precitions skyttet på kula och all säker vapenhantering. Skönt att ha de klarat i alla fall.
Men sen kuggade jag älgbanan också och alla känslorna bara rann ur kroppen som en syndaflod.
Där stod jag på skjutbanan med ett gäng jägar-gubbar och stor bölade och var helt otröstelig. Fy fan säger jag bara.
Vadå ha alla odds emot sig, kroppen strejkade, huvet var inte på plats och jag ville bara försvinna från planeten.
Men jag har halva jägarexamen klar, och har möjlighet att göra allt klart på lördag. Hoppas jag är frisk tills dess och klarar de bättre då.

Men när jag kom hem igår kväll och lag mig i sängen i fosterställning och bara grät ut allt så kändes de som ALDRIG mer. Tur att en dusch med älsklingen, en film för att skringra tankarna, chips och Emils tröstande kunde få mig att må lite bättre. Älskar dig. <3

Fingerstrumpa.

Nu har jag sett insidan av akuten på akademiska sjukhuset två gånger. :) Inte dåligt.
Efter stängning så skulle jag tömma somtunnan i kontainern bakom butiken. Där i låg en sönder glasvas som jag med soptunnans tyngd som hjälp tryckte rakt i fingret. Ajdå.
Jag fick panik, Linda fick panik och fingret spydde upp blod.
Svärmor och svärfar fick komma och hämta stackars mig efter att jag konstaterat när jag tittat på fingret och pölen med blod att ett plåster skulle hjälpa föga.
Dom körde mig till akuten där jag bara fick vänta en stund. Kanon.
Fyra stygn i vänster långfinger blev resultatet. Tio dagars antibiotika, stygn i minst två veckor och byte av bandage hos sjuksyster på vårdcentralen. GUD så jobbigt.

Men jag ska ju vara jävligt glad att de är vänster hand och inte avtryckarfingret.
Jävlar vilken otur de skulle ha vart, för imorgon börjar jag min 3 dagar långa intensivkurs för jägarexamen! :)
HÅLL tummarna nu, jag är så jävla nervös.
Undrar om man får handikapp nu då?! :)

Spontanitet.

Igår så kände jag och Emil en plötslig lust för att bjuda hem lite folk på middag. :) Så de gjorde vi.
Elvira och Carlos, Johan, Pablo, Jag och Emil dinerade här hemma hos oss igår kväll.
Efter en fördrink och snittar så satte vi oss till bords med 3 olika sorters pajer, sallad och dryck.
Till eftterrätt så blev de maräncgsvish. :) (en favorit i repris meny).

Mycket trevlig sponton lördags middag med goda vänner. :)
Härligt härligt.

Håll din tumme för lilla mig?

Snart är de dags för jägarexamen. Det närmar sig med stormsteg.
Inte den här helgen , men helgen efter de vecka 38 så ska jag kunna ALLT om djur,vapen,natur,och riktningar.
JÄVLAR.
Jag skjuter som en kratta, har bebisbajs innanför pannbenet och har nerver tunna som hårstråna på en loppa!! :S
Jag är lika trött som en av sju kända dvärgar om kvällen när jag försöker plugga så inget fastnar!
Gah.
Jag var på en introduktionskväll inne på HUNT i stockholm i tisdags kväll och satte igång kursen.
Jag blev inte direkt lugnare av att höra allt jag ska kunna tills dess och hur bra jag ska kunna skjuta!
MEN jag ska försöka fixa de. Jag vill ju gärna ha rätt att ha eget vapen på årets älgjakt.
Ni får helt enkelt ta och hålla alla era tummar där ute att jag klarar de här.
Sen kan jag ju bjuda på älgfärsbiffar eller älgstek, eller varför inte en julskinka från vildsvin? Sugna?
Håll tummarna då för i helsike!!! :)

Inga-Lena.

Min cykel Inga-Lena är en härlig gammal dam som jag gärna har mellan bena. :) hehe
Jag ville skicka iväg henne till tippen när bromsarna slutade funka, men kära svärfar sa åt mig att skicka den på lagning i stället.
Vilket jag också gjorde.
Nu går hon som värsta raketen efter lite städning och lite olja.
Inga-Lena föddes 1951, inte dåligt de.

Grekland i bilder. :)

Bild
1, 2: Stranden och poolen <3 Där man hänger ^^
3: Första dahen, bleka och feta.
4: Solnedgången från våran uteplats.
5: Emil och den älskade saganakin <3
6: Vi på resturang.
7: En död gubbe/helgon i8 en silverkista i ett nunnekloster.
8, 9: Jag i dom snygga rosa brallorna jag fick låna för att få träda in i klostret, och Emil blev avis och lånade.
10, 11, 12: Droppstensgrottan och vi när vi poasar där nere.
13,14,15,16: Vi när vi åkte båt på underjordiska sjön/floden Mellissani lake.
17: Duk som en karta över ön, Kefalonia.
18, 19, 20, 21, 22: Underbara grekland, så vackert man kan se de.
23, 24, 25: Myrtos beach med turkost vatten, greklands mest fotograferade strand, och vi när vi är där.
26,27,28: Snygga badmodeller i grottor vid stranden. ^^

Kefalonia.

Varför görs flygplan efter dom som är 160cm långa?
Man snuvar in sig längst in vid fönstret med knäna under hakan och hoppas att den framför inte vill fälla sätet.
Att bli kissenödig står inte på topplistan heller kan man ju säga, vilket inte priset på en burkläsk heller gör (25 kr).
Men sen kommer man ju fram till ändamålet då man kliver av de fula lilla planet ut i en ljummen bris på en ö i grekland. :)
Vi fick tag i en sista minuten för 2000 kr skallen till Kefalonia, en grekisk ö, på torsdagen, och hoppade på planet på lördagen.
En veckas sol, bad och grekisk mat hägrade.

Vi hade en underbar vecka i grekland för tre år sen i en mysig by med hamn osv så vi såg samma sak framför oss men på en ö i stället.
Nja de kanske inte stämde fullt ut.
En trafikerad gata med resturanger på sidorna och med sidogator ner till stränder och grottor mm fann vi i Lassi på kefalonia. Lassi låg 2 km från huvudstaden Argostoli som var fartfylld.
Ja ja tänkte vi, inte mycket annat att göra än att sola och bada och snorkla.
Typiskt bara att vi än en gång råkar ut för regn på vår semester.

Men en dag på ön var fullkomligt underbar, och de var när vi tog en guidad tur runt ön med buss och Air tours reseledare som guid.
De finns massor fint att se där faktiskt.
Vi började vid ett nunnekloster i en dal som grekerna tycker har speciella krafter på något sätt, där de på 1500 talet levde en helande läkare och helgon. Den snubben har dom liggandes i en silverkista i klostret och har som botande kraft för sjuka.
Sen fick vi en tur på en vinodling och fick provsmaka dom lokala vinerna.
Efter de gjorde vi ett stopp vid en stor droppstensgrotta där bland annat Pavarotti har haft konserter pga den otroliga akustiken.
Och för att vara lite mer under jord så fick vi se en otrolig underjordisk sjö/flod som hette Mellissani lake där man fick ta sig en liten båttur.
Sen fick vi se byn fiskardo och äta lunch i en annan liten fiskeby.
På vägen hem så åkte vi förbi greklands mest fotograferade strand Myrtos beach och fota lite och poasa lite. :)
De var helt klart en toppen dag på alla sätt.

Men sen gick de utför igen solen gick i moln så fisbrännan förblev tyvärr.
Och kvällen innan vi for hem så käkade Emil en kycklingrätt till middag vilket jag smakade av.
På morgonen vaknade Emil med ond mage och skitsprätta och regnet smattrade utanför.
Vid kl 12 checkade vi ut från hotellet, placerade väskorna kvar där och gick in till huvudstaden.
Där fick vi vandra runt från kass toa till kass toa med våra magar.
Jippi kände vi verkligen, och bussen till flyget kom inte förns kl 18.00.
Men hem kom vi i alla fall till kalla höstiga sverige igen efter en hyffsad vecka med lite sol, lite moln, lite regn, lite snorkling och god grekisk mat (minus den vi blev matförgiftade av).
En saganaki per dag var ju normen förresten för de är ju bara sååååå himelskt med friterad fetaost!!