Sommaravslutning.

Idag har vi varit på öppna förskolans sommaravslutning jag och Adrian.
Vi har ju vart hemma mycket dom senaste veckorna så Adrian blev jätte glad när han fick träffa lite kompisar att leka med.
Vi började med en sångstund ute i gräset, men de var kanske inte de ultimata för Adrian som fick massor med myror i brallan och ville krypa runt där. Men jag fick håva in han igen och nagla fast han i knät så vi kunde vara med hela sångstunden.
Efter de så blev de pastasallad med kyckling och fralla till lunch för alla vuxna och barn som ville ha. Jag åt men Adrian var inte så förtjust så han fick nöja sig med burkmat.
Efter de blev de hallonprinsesstårta och färska frukter och bär. Jag åt massor med tårta och Adrian pillade i sig melon, jordgubbar och kex. Mums.
De va så härligt att se att han va så glad att få leka med kompisar ett tag. Han röjde verkligen runt och lekte och hade de bra så jag kunde sitta och prata och koppla bort lite under tiden jag också. Toppen.


Sen har vi bara vart hemma och myst hela eftermiddagen. Vi har lekt, läst saga och badat ihop och jag lagade mat som vi båda kunde äta. Riktig kvalitetstid mellan mor och son.
Pappan har nämligen varit borta hela dagen och kvällen.
Den fuskungen är i stockholm med jobbet på någon kursdag av något slag och med tre rätters middag och ståuppkomik nu på kvällen. Så sjukt ruttet att han får betalt för att va där liksom. :/ eller ja, orättvist i alla fall.
Men ja ä int bitter. :P Jag sitter här hemma nu med fötterna i högläge i soffan och njuter av lugnet.
Ska nog rota rätt på något gott i skafferiet om en stund också, de är jag väl värd?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0