Början på semestern.

Nu har vi letat oss ner till hemtrakterna. :) Jag och Adrian åkte ner i fredags under regn, sol, regn och sol samtidigt och en regnbåge som ständig följeslagare. (Man måste älska den svenska sommaren:/ ) Vi lunchade i Norrköping och slog en lov och kikade på vackra söderköping som pauser annars pulserade trafiken på bra. I lördags så var de dags för ett ståhej man sett fram emot länge. Kusin Malle och Malin hade slagit ihop sina kalajs och skapat 50-års fääst i hjortberget lokalen. På gästlistan stod många namn från mitt gamla liv, från högstadiet och fotbollskarriären bland annat. Jag känner ju ingen av dessa människor längre på så sätt, man har bara koll på dom genom facebook. (vad skulle man göra utan facebook, haha) De är ju faktiskt 9 år sen jag lämnade stan för att plugga i Norrköping, och jag har ju på sätt och vis aldrig kommit tillbaka, förutom en visit efter studenten innan jag fick jobb. Men de va ytterst kul att träffa dom och kolla läget vad folk pysslar med nu för tiden. :) Ganska skönt att få en kväll ute utan barn också, synd bara inte min kära make kunde komma med. Men kvällen blev ganska ung för min del, jag avstod utgång. Jag skulle ju trots allt vara mamma igen klockan sju dagen därpå. Igår hade´vi en halvseg dag. Dagens ända höjdpunkt var att vi begav oss ner till badholmen och åt buffé mitt på dagen. Dom har halva priset på buffén på söndagar vid lunch, 75 kr istället för 149 kr. De var aldeles nerlusat med folk så man fick köa en evighet för att få mat. Vi konstaterade att de var typiskt oskarshamnare, snåla smålänningar. Hade de stått Buffé 75 kr så hade där inte vart en käft, men när de står Buffé HALVA PRISET 149 kr nu 75 kr då jävlar springer dom benen av sig. :) Idag så har vi spenderat dagen i Västervik. Jag, Adrian och Mamma for upp efter frukost. Mamma ville visa mig runt och leka turist i stan. Jag har vart där otaliga gånger i och med släktingstimmet som bor där men jag har aldrig sett mig runt på riktigt. När vi väl kom upp så kom skönaste bönan Sofie och mötte oss och gjorde oss sällskap. Har ju inte träffat Sofie på flera år så de va himlans roligt att hon hade tid. :) Vi gick runt och kikade på dom ganla delarna av västervik och fikade uppe på Kulbacken med fin utsikt. Sen travade vi tillbaka till stan och gick runt ett tag till och shoppade lite innan vi intog lunch på kinan. :) Vi sa hejdå till Sofieproppen och åkte mammas gamla hemkvarter med bilen och kikade och for förbi kyrkogården och sa hej till min mormor innan vi for hem. Nu är vi skapligt trötta efter en lång dag på fötterna. :) Nya äventyr väntar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0