Rådjursjakt!

Imorse så fick min nya telefon testas på en ny funktion, väckarklockan.
Eller ja den skulle ha gjort de om jag inte vaknat av pruttsson några minuter före.
Till klockan sju var jag och hämtade upp svärfar hemma i ramstalund och så for vi mot Lunda/Arlanda för lite rådjursjakt.
Vi mötte upp jaktlaget och placerade ut oss och Thomas och Erik släppte Twitter och Arro.
De tog bara en stund så kom Twitter och drev ett ensamt rådjur ut på åkern framför oss, men på för långt håll för hagel. Vi stod ett tag till och lyssnade på drevet som var på väg bort så vi släppte Xina och gick en tur för att inte frysa fast. När vi hörde på radion att drevet vänt så gick vi tillbaka, lagom till att se Twitter med rådjuret framför sig fara fram på åkern igen fortfarande för långt ifrån. Twitter är en liten tax så han är ju inte så snabb.
Dom drev ett tag till men de blev tapp och vi tog korvgrillningspaus.
Efter fikat så tog vi hundarna och släppte dom på ett helt annat ställe, så vi placerade om oss.
Vi fick se ett gäng rådjur fara över åkrarna då också.
Men den här gången tog Arro som är en drever upp och drev super fint.
Han kom med ett ensamt djur på oss som Ingemar sköt på men bommade.
Men samma lilla bock drevs vidare och fastnade hos Erik och fick sig en omgång hagel och blev liggande.
Ingen var direkt sugen på köttet så jag och Ingemar fick ta de, så då blev de jag som fick släpa ut de ur skogen.
Tur man är stark! ^^

Jag packade på mig massor med lager med kläder imorse, men tårna frös nog till is runt kl nio i morse.
Så direkt jag kom hem så blev de direkt ner i badkaret med 42 gradigt vatten! :)
Nu är isglassen upptinad och nerbäddad i soffan, dags för Wallander.


Prutt har för övrigt haft een mysdag med pappa! Nyttigt för både far och son! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0