Vånda.

De här med sin klänning man ska ha på sig på sin bröllopsdag är ju en stor grej.
Jag har googlat, letat och funnit ett antal fina som jag tycker om. Jag fick tips om att kika på att beställa klänning från kina då de blir sjukt mycket billigare! Där har jag hittat två favoriter som är billiga och skit fina! Men jag vet ju inte om jag passar i modellen.
Så ja jag var ju och provade klänningar på en brudbutik i helgen ju.
De var något jobbigt faktiskt. Jag har ju en väldigt speciell kroppsbyggnad som kanske inte är den bästa för att bära klänning med.
Small över hyllan och extra large över bakvagnen.
Jag har haft en bild i huvet på hur jag vill att min klänning ska se ut och vara, vilken modell och allt sånt.
I och med att jag har höfter så vill jag ha något som smiter om kring där och som ändå ser bra ut upptill. Båda mina favvoklänningar på kinasidan är sånna.
Men hon i butiken sa helt tvärs om och tog fram klänningar som jag absolut inte tycker är min stil och att jag passar i. De kändes allmänt fel faktiskt och hopplösheten kom krypande.
Men Joanna som också håller på med bröllopsplaneringen råkade ha hela 3 st klänningar liggandes hemma och skräpa just nu, lånade exemplar av diverse släktingar och vänner.
Hon sa att ja men va fasen kom ut till "butik Joanna" och prova lite så kanske vi kan styra upp de hela.
Så efter att Emil kommit hem från jobbet och tagit över prutten så for jag och hämtade oss lite sushi och körde sen ut till Joanna.
Jag provade samtliga klänningarna. Två av dom var ju sånna A-line klänningar som jag inte tycker jag passar i och inte tycker om. Visst dom är fina och sitter bra men jag tycker inte de ser ut som jag bara.
Men så den tredje klänningen var bara hur fin som helst och satt super bra.....nästan. De ända som var är att den är 10 cm för kort bara. Jävlar. Visst kunde man ta de om de va så. Men då om jag ska låna den så måste man kemtvätta den före och efter och så tar hon en hyra på den också. De är ju en äkta designer klänning för över tiotusen kr liksom.
Ja ja, så vi satte oss och började kika på likadana modeller på kinasidan och plupp som en uppenbarelse så finns exakt den klänningn där, självklart en kopia men vadå?!
Herre gud, är de meningen då? Gah!! Jag kan samtidigt inte helt släppa mina favoriter som jag hade sen innan. Så nu måste jag bestämma hur jag ska göra, om jag ska ta den här som jag har provat nu och vet sitter fint, eller ska jag chansa på någon av mina andra favvosar?!

Hur som helst så var "butik Joanna" hundra gånger bättre än den riktiga brudbutiken, ironiskt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0