5 år med min kärlek! <3 Firande i dagarna 3.

I lördags så hade Emil kokat ihop en dag med mys för att fira våran 5 årsdag lite i förväg.
Jag och Adrian fick utrymma huset på fm och åkte ut till ramstalund till svärisarna så Emil fick planera de sista.
De han hade planerat sen ett par veckor gick inte att utföra då de va 20 minusgrader ute så de fick bli lite omplanering! :/
Jag lämnade Adrian i ramsta, han fick för första gången sova kvar där utan oss så vi kunde fira i lugn och ro.
Han är ju så lättsam och en riktig gláskit, lätt att natta, lätt att mata, och sover oftast hela nätterna.
Jag har ju senaste 1 ½ veckan vant av med sista ammningen, så nu är brösten mina alldeles egna igen. Känns både skönt och lite vemodigt, men men han känner sig väldigt klar med dom också verkar de som!
Hur som helst så lämnade jag lilleman hos farmor och farfar och for hem till klockan halv ett som Emil krävt.
Han stod och väntade ute vid gatan så jag fick plocka upp honom och styra mot stan på hans ledning.
Vi parkerade i riksbyggens varmgarage och gick ett antal hundra meter tills Emil puttade in mig på thaimassage!
En timmes helkroppsmassage, guuuuud så härligt!
Han hade ju först bokat in och hyrt två skotrar så vi skulle åka på utflykt med fikakorg ut i skogen. Men när de är 20 minus så är de inte direkt behagligt att köra i 70 blås på en skoter!
Men så vi hoppade den delen och tog massagen direkt som egentligen var menat som en upptining efter skoterturen!
När vi kom hem igen så hade Emil ordnat en liten skattjakt åt mig här hemma på förmiddagen. Jag fick läsa lappar med gåtor som visade vägen till vart skatterna fanns. Jag fick leta upp ett paket kärlekstee, jordgubbskolor doppade i choklad, fotoramar från gallerix och sist men inte minst ett presentkort hos tatueraren så jag äntligen kan göra tatueringen!! :)
När jag hittat alla fina presenter så åt vi en liten lätt lunch och pös i soffan ett tag innan vi tappade upp ett mysigt bad med tända ljus. Var ju tvugna att få bort all olja man hade kletat överallt under thaimassagen.
Vi gjorde oss iordning fint och gav oss iväg mot stan i isbjörnsvädret.
Sen blev de god grekisk mat på akropolis, förrätt och varmrätt bara, vi skippade efterrätten då vi ändå skulle vidare på bio och äta biosnacks där!
Vi gick sen och såg "En gång i Phuket" med Peter Magnusson och David Hellenius. Lättsam och rolig va den, kan rekomenderas!
De kändes väldigt skummt och lustigt att inte ha Adrian hemma när man skulle sova och jag vaknade flera gånger under natten av ren rutin. Men de va skönt med sovmorgon och kunna ligga i sängen och grisa länge utan att bli tvugen att gå upp och göra frukostgröt åt en hungrig son!
Dock så saknade man honom såklart så vi åkte ut ganska snart och hämtade upp våran skatt.
Så himla härligt att se hela ungen lysa upp och bli jätte glad så fort vi kom, älskade barn!
Vi blev kvar och käkade lunch med Maud och Íngemar innan vi for hem och tog oss en slö eftermiddag/kväll i soffan hela familjen!

Idag då de egentligen är vår 5-årsdag, 6 februari, så hade jag en del planer.
Jag och Prutt gav oss av mot Gränby tidigt i morse för att fixa de sista, vidare till bellis och handla rosor och maxi för matvaror till kvällens middag.
Sen har jag stått i köket och förberett middagen hela eftermiddagen.
När Emil kom hem, dock något sen så stod bordet dukat och maten var klar.
Vi åt en osttoast i hjärtform på salladstäcke med honung,till varmrätt en ugnsstekt fläskytterfile med potatisskivor, fetaostcreame och wiskeysås, efterrätt citronmarängpaj med grädde! :)
Jag hade när jag var på gränby framkallat två foton och satt i Ramarna jag fick så Emil kan ha dom på sitt kontor på riksbyggen. En bild på mig och Adrian när han är alldeles ny, och en nytagen bild på Adrian, båda i svartvitt!
Dom ställde jag på bordet med rosorna och ett paket som innehöll en påfyllning av Emils parfym som han behövde.
Under efterrätten så tog jag fram sista presenten, en tummring i silver.
Men med den som symbol gick jag på knä och friade till min man. De är skottår så man får, kanske lite i smygstart då de egentligen är den 29 man får men äsch!
Han sa ja, så nu blir de att planera bröllop, jippi!! :)
5 år som par, två år som förlovade och nyblivna föräldrar, de är helt klart dags att slå ihop säcken och bli en riktig familj, med ett namn, Albrektsson!


Kommentarer
Postat av: Robin

HURRA ! :D Älskar er allihopa ! <3

2012-02-06 @ 22:55:05
Postat av: Jenny

Fantastiskt! :) grattis till er lycka! kram

2012-02-07 @ 11:42:30
URL: http://ferraribil.blogg.se/
Postat av: Lina

Stort grattis till Er, familjen Albrektsson klingar fint! Kramelikram.

2012-02-07 @ 21:26:27
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0