Almunge för hela slanten.

Igår så hade vi en heldag i Almunge hos Linda och hennes pojkar.
Vi åkte ut dit till klockan elva jag och Adrian.
Vi pratade och käkade lite lunch och jag pillade i Adrian mat också medans polaren Levi låg och sov.
Efter en stund vaknade han till och fick komma in och leka lite med sin besökande polare.
De va så otroligt härligt när vi satte grabbarna bredvid varandra och dom fick kika på varandra lite. Adrian började Asgarva verkligen, han skrattade och skrattade och var super mysig. Levi såg mest ut som ett frågetecken och undrade nog om han såg lustig ut! :) Men sen så satte dom igång och pilla med sitt lite igen.
Till klockan ett var Linda tvungen att åka iväg och hämta upp dom stora grabbarna från dagis och skola.
Jag var hemma och passade småpiltarna själv då en stund. Levi kryper ju och går utmed väggar och möbler så honom måste man ha koll på. Adrian sitter ju liksom bara rakt upp och ner och pillar med något han.
Men de gick super bra och ingen av dom var griniga, skönt!
När dom kom hem igen så blev de en promenad med alla barnen, stora som små i de fina vädret. De var ingen lång promenad men de va skönt att komma ut så småpojkarna kunde somna till.
Vi passade på att fika när vi kom tillbaka och dom små fortsatte att sova!
Vi pratade massor och jag passade på att få lite uppsala-bröllopstips för Linda och Per gifte sig ju för 1 ½ år sen och jag närvarade på bröllopet då.
God fika och god mat, trevligt sällskap och en härlig dag helt enkelt.
Jag hann med att visa Adrian för Lindas mamma Solveig innan vi åkte hemmåt.
De blev sent så jag fick sitta och sjunga för en trött, gnällig och väldigt missnöjd Adrian hela vägen hem från Almunge för att rädda kvällsnattningen och sömnen. Han skrek konstant sista halvan men han förblev vaken, yes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0