Skogens guld.

Igår så väntade skogen på mig.
Jag och Adrian  åkte ut till ramsta på eftermiddagen och lunchade lite med svärisarna och Sandra och Sophie som också besökte.
Sen lämnade jag Adrian i fasters och farmors våld och tog med svärfar till skogen.
Svamp var ju målet.
Så skönt att komma ut och luffsa lite i skog och mark och höra alla mysiga ljud runt omkring än.
(Då jag plockade blåbär så gjorde jag de precis här borta kring kröken i vår dunge. Skönt med närheten, men inte samma mysighetsfaktor då man hör trafik hela tiden och någon turkmusik spela från en öppen balkongdörr.)
Ingemar har ju lite dåliga knän så jag knallade iväg på lite egna utspel från där vi gick och han höll sig kring bilen.
Vi hittade väl en halv korg något sånt och de får väl duga så länge.
Men på fredag planerar vi för en omgång till. Älska skogen!
 
 
              
Från rensning till förvällning till färdiga påsar att ha i frysen och längta efter. :)

Kommentarer
Postat av: Robin

Hur länge va ni ute och gick ?

Svar: Jadu vi var nog ute i två timmar eller så. :)
Frida

2012-08-16 @ 13:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0