Lyxhelg/jobbhelg

En ny helg förbi.
I fredags så jobbade Emil sent på bomässan i stockholm.
Då tänkte jag passa på att överraska honom med lite lyxig mat och rosor.
Han kom hem lagom till Adrians läggdags så han fick ta de medans jag slipade på de sista med maten.
Jag lagade lövbiffrullader med vitlök och basilikaost i som man stekte i gräddsås.
Till så gjorde jag pressad potatis till Emil och jag åt smörstekta kantareller, blomkålspure och haricovers sallad med tomat och rödlök. :) SÅ gott blev de!!
Och till efterrätt gjorde jag hallon och vanilj pannacotta. :P
Första gången jag testade de så de blev sådär. Jag missuppfattade de nog lite när jag stod och gjorde dom med en skrikig och klängig Adrian i byxbenet. :/ Jaja så är de.
Jag hade ju i alla fall försökt gjort hela middagen och efterrätten vänlig för mig och min bantning, alltså kolhydratsfri!
 
Sen var de dags för mig att jobba igen nu lördag och söndag.
De har gått bra, men jag blir slut i rygg och fötter nu när man är så ovan vid att stå och gå en hel dag.
Jag bör nog börja träna lite smått nu igen så jag pallar att börja jobba på riktigt igen sen.
När jag kom hem efter jobbet då i lördags så hade Emil varit snabb med att kontra.
Han hade fixat finmat han me. :) Men de fick bli min fuskdag från bantningen då de kryllade med kolhydrater!
De blev fläskfile i ugn med parmaskinka och fetaost och potatisgratäng och rödvinssås till de.
Han hade faktiskt gjort rödvinssåsen själv ock lyckats, han var måttligt stolt! :)
Till efterrätt hade han handlat blåbärsprinsess bakelser. :P
 
Och igår så jobbade jag ju hela dagen igen, men de gick bra de också! :)
Men 9-19 är långa dagar för att vara helgdag.
Men de va sista helgen med dom tiderna nu, den här veckan blir de vanliga tider igen ute i stenhagen också!
Dagens roliga pryl var när hela butiken fylldes upp av en av familjerna från familjen annorlunda.
De va dom som bor i märsta i en gammal bygdegård så man kände ju igen dom väl. :) Kul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0