Helgen.

Nu var helgen förbi också.
Jag jobbade här i stenhagen på bellis garden i lördags. En långdag mellan 9-19.
Trollet fick hänga med pappa och Johan hela dagen han.
Och sista timmarna innan jag kom hem så släppte proppen och han gick sina första steg utan stöd.
Sen knallade han på mellan saker och ting här och jag missade allt. Sjukt bittert. Jag har ju inte jobbat på hela sommaren och är med han JÄMT annars och så passar han på nu.
Men ja jag har ju fått se han gå massor mer nu igår och idag också. De släpper lite mer varje gång.
Jag va hyffsat mör efter att ha jobbat en sån lång dag också i och med att man inte är van.
 
Igår så gick Emil och Johan upp i ottan och åkte mot Nyköping för Aquatlon tävlingen som dom har tränat för hela sommaren.
Dom hade sovit taskigt och var skapligt nervösa.
Tävlingen utfördes i lag, så Emil skulle tävla med sin svåger Jocke och Johan med Patrik.
De som gällde var att tillsammans klara sig igenom ett antal etapper simmning varvat med löpning. Sammanlagt 2 km simmning och 2,3 mil löpning och man fick inte vara mer än 10 m från varandra under hela loppet annars blev man diskad.
Men, när Emil satt och tejpade fötterna innan start så hade han sån extrem otur att han fick ett getingstick under foten. Han är lite överkänslig mot getingstick så foten svullnade ju något.
Men han gick till start i alla fall med den envishet han har.
Men efter ett tag så hade foten domnat bort så han vrickar den och faller illa så han va tvungen att bryta.
Han är skapligt bitter att han inte kunde slutföra något som han tränat så hårt inför.
Men han har vart upp på ackis och röntgat idag och han har en spricka i foten, uttänjda ligament och svullen hälsena. Så de är klart han inte kunde köra klart.
 
Under tiden så var jag och Adrian hemma och mös.
Efter Adrians eftermiddags lur så packade vi oss iväg hem till Moa och Nicke för att kolla handbollen.
Surt att vi var så nära ett guld, men sverige verkar vara den eviga silvermedaljören i OS i handboll tyvärr! :/
Men vi fikade och kollade lite bilder från möhippa och bröllop mm och min fallskärmshoppnings film.
Och Adrian fick mysa lite med faster också såklart! :)
Men till Adrians sängdags så åkte vi hem och tog hand om stackars pappsen som kommit hem igen.
De blev tröst-chips med dipp framför en film. Gladiator är en klassiker som alltid funkar!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0