Bröllop 28/7.

I lördags var vi och bevittnade kärlek. :)
Emils gamla skolkompis skulle till och gifta sig.
Vi åkte ut och lämnade trollet hos farmor och farfar och åkte hem och njöt av att göra oss vackra i lugnet. :)
I och med att Emil inte dricker så erbjöd vi oss att samåka med Pelle och Sara som ju också var bjudna.
Vigseln var i gamla Uppsala kyrka, en vädigt fin kyrka faktiskt.
De var såklart väldigt vackert, kärleksfullt och stämmingsfullt alltihopa. :)
Och brudparet var också otroligt vackra och fina tillsammans.
Efter vigseln var vi bjudna till bröllopsfest på eklundshov.
Vi kom dit lite före brudparet som rullade iväg från kyrkan i en fin gammal bil.
Vi andra gäster fick gå tipspromenad om brudparet och smutta skumpa och äta snittar under tiden.
Till middagen så blev jag och Emil placerade vid olika bord, men som tur var fick jag väldigt trevliga bordsgrannar i alla fall. :)
De va en rolig middag med diverse lekar och såklart tal och väldigt god mat.
Till förrätt fick vi färsk sparris på salladsbädd med lufttorkad skinka.
Till varmrätt blev de hjortsadel med potatisgratäng och grönsaker.
Och till efterrätt blev de mintchokladmousse med jordgubbar och vaniljcreme. :)
Och till slut blev de bröllopstårta, kaffe och avec.
En middag helt i min smak kan jag lova...mmmmm!!!
Efter en fin bröllopsvals så började ett band spela svänging musik. Visst slog vi dom lurviga (och olurviga) ett par varv.
Frammåt halv två snåret så gled vi gamla trötta småbarnsföräldrar hemmåt glada och nöjda efter en fin och trevlig dag och kväll. :)
 
All lycka till er Pierre och Sandra!!
                         Intågandes.     Kyssen.
                                  Skål.       Mina kavaljerer.
                                Tårtan       Bröllopsvalsen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0