Efterkontroll och gränby.

Igår hade vi en späckad dag jag och lilleman, som omväxling för slöhänget ute i ramsta med farmor och farfar i onsdags. :)
Vi hade först bestämt promenaddejt med Joanna och Alice till kl 12. Vi tog oss en runda och snackade lite skit, vilket va härligt. Lilla Alice hade tagit sin 3månaders spruta och var lite febrig och grinig, men annars var de bra.
Men sen var jag och Adrian tvugna att skynda iväg till vårdcentralen för att träffa min barnmorska Kajsa igen för efterkontrollen. De va skön att få spy ur sig allt om förlossning, bb vistelse och om hur man mått nu efteråt.
Hon tyckte de var kul att jag inte upplevde de så hemskt som jag hade byggt upp i mitt huvud och så älskar hon ju alltid att få se dom små klumparna hon klämt på utanpå i flera månader. Adrian höll sig relativt lugn i alla fall och kunde visa sig från sin bra sida. :)
Kajsa var i alla fall supernöjd med hur jag skött mig. Skönt att höra de i alla fall!


När vi var klara där så åkte vi till gränby och letade presenter till helgens födelsedagsbarn.
Adrian har ju två kusiner som fyller år på samma dag, 28 september.
Rebecca fyller 18, och Sophie fyller 4 och båda ska ha kalas imorgon, lördag.
Första stoppet blir hos Beccis och där får man smörgåstårta, sen får vi åka till Fien i Solna och äta tårta och kakor där. Spännande. :)
Hur som haver, vi gick där och handlade presenter till flickorna, och lite till Pruttgodis, och grejer till dopet. :)
Efter ett tag blev lilleman hungrig så man fick sätta sig vid toaletterna där de är lite lugnare och hala fram tutten. När vi sitter där så kommer en till mamma och ska amma sin lille son och hon börjar prata gärnet.
De är verkligen så otroligt roligt nu att man har blivit mamma, man har ju något gemensamt och något att prata om med alla med vagn.
Vi satt där med sönerna på tuttarna och småpratade, två främlingar, om förlossning, om sönerna och allt runt om.  Väldigt skönt och avslappnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0