Morgonpromenads-dejt!

Igår kväll skrammlade min telefon till med ett sms ifrån Anne som vi träffade på öppna förskolan i onsdags. Hon undrade om jag och Adrian ville ta en morgonpromenad med dom idag, och de ville vi ju förstås.
Så efter vi stigit upp, tagit på oss kläder, ammat och bytt bajsblöja så var var vi redo och gick och mötte Anne och Samuel till kl 9.
Både hon och jag är väldigt pratiga och öppna människor så vi babblade på som bara den, och gick en lång promenad med grabbarna! :) De är så kul att byta erfarenheter med andra mammor såhär i efterhand.
Anne och Samuel har haft en otroligt knackig start i jämförelse med oss. Han föddes redan i v.34, efter att Anne fått ligga sängliggandes från v.22 då han först ville ut. Så de har varit mycket sjuka, sjukhusbesök och problem för lilla Samuel. De är först nu när han hunnit bli 3 månader som han blivit bättre och börjar komma ifatt, så nu vill Anne bli en "vanlig" mamma.
De va jätte kul, och skönt att ta en riktig långpromenad utan att dö av tristess. Sen hamnade vi på maxi-fiket och tog en fika innan vi gick hemmåt igen.
Anne är 33, men de spelar verkligen ingen roll med åldrar nu när man blivit mamma, för alla är ju just mammor som är mitt uppe i samma saker och då har man allt gemensamt helt plötsligt! Lustigt hur de funkar här i världen! :)
Vi har bokat in en ny morgonpromenad till på måndag morgon, toppen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0