Helt Paj.

Oj vilken dag.
Jag gick upp efter Adrians morgon tuttning runt kvart över åtta och ställde mig i köket direkt.
Adrian däckade på tutten och somnade om så jag tänkte att jag var tvungen att passa på.
Så jag satte igång med at göra pajdeg och fylla folieformar så snabbt som möjligt, steka diverse fyllningstillbehör och beskära en del andra. Jag hann faktiskt med ganska mycket på den stunden lillemannen sov.
Efter nästa tuttning så fick vi åka och handla en del glömda behövligheter och då mötte jag upp Svärföräldrarna som lovat att vara lite Adrian-vakter under värsta paj-baket, skönt!
Jäklar i mejja va jag satte igång med pajjandet, de gick av bara farten.
Till kl 4 så hade jag lyckats jobba mig igenom hela elva stycken matpajer, 3 olika sorter helt från grunden.
Men då kände jag mig helt jävla slut kan jag ju lova! :S
Jag hade ju aldrig klarat de om jag haft hand om lilleman helt själv hela dagen också så jag tackar svärföräldrarna så mycket för hjälpen!!Dom tog med sig alla pajerna hem också så dom kunde stuva in dom i sin frysbox till helgen!
Skönt att ha den punkten avklarad, den ganska enorma punkten.
Men ryggen,orken och kroppen tog sig en törn. Man har absolut inte samma kroppsfysik nu som innan, dags att börja träna upp sig efter graviditeten känner jag.

Så nu ikväll så tände jag ljus, tappade upp ett bad, pluggade in headsetet i mobilen och ringde Kristina.
Allmänt skönt att kunna ligga i badet och pysa lite men ändå prata i flelefonen. :P
Så nu känner jag mig lite bättre i ryggen, och i kroppen över lag efter dagens köks-mangling.
Tack för badsällskapet Kristina. :)

Kommentarer
Postat av: Angelica

åhh ja det är så fint!! jag ska se om jag hittar bild på nätet för ja e kass på att fota smycken =) du vill säkert ha ett ;)

2011-10-05 @ 21:09:54
URL: http://sweetangie.blogg.se/
Postat av: Maggan

Jaha.... då vet vi vad det blir för gott på lördag då. Längtar efter att träffa ert lilltroll Vi ses!

2011-10-06 @ 19:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0