Dopet.

Och lördagsmorgonen kom den 8 oktober 2011, Adrians dopdag! :)
Vi gick upp vid sju allihopa och började styra fram frukost.
Jag och Emil tog varsin dusch och satte på oss lite slappa kläder för att kunna styra med de sista innan dopet.
Mamma och dom andra fick bli kvar här och göra sig iordning i lugn och ro medans vi stack till ramsta.
Vi dumpade Adrian hos Maud och Ingemar innan vi stacka upp till bygdegården och satte igång med de sista.
Vi satte in pajerna på lite låg värme så dom skulle bli varma, vi gjorde salladen, vi satte fram kaffekoppar och fat så de var klart. Mitt i bestyret så kom Pappa och Maggan fram också så dom kom upp och hjälpte oss lite.
Sen hann vi med en liten snabbfika nere hos Maud och ingemar och sätta på oss finkläderna.
Adrian fick ny blöja på sig och en isbjörnsdräkt påväg mot kyrkan.

Sen var de då äntligen dags för oss att döpa våran underbara lilla gosse.
Jag, Emil och Moa åkte ner en halvtimme innan med Adrian så vi hann förbereda oss.
Mamma hade ju fixat en ny blå underklänning till min gamla virkade fina dopklänning som hon gjort. Han kunde precis precis ha den, sicken tur. Han ble så bedårande söt så jag visste knappt vart jag skulle ta vägen.

Vi gick in till pianospelet i november rain, faster Moa som nu är hans fadder bar Adrian och jag och Emil gick efter.
Adrian var suuuuper duktig under hela ceremonin. Han var vaken och pigg och nyfiken tills ungefär halvvägs, sen började han bli trött och dåsa av lite lagom tills han skulle bli blöt så då kom lite gny men inte farligt alls.
När prästen hade bråkat klart med honnom så tyckte han att de gick bra att somna om så han sov sig igenom hela slutet stackars liten.
Jag glömde av mig lite i de jag skulle göra och säga bara för att jag var så nervös, men annars gick allt skit bra!
De var en fin stund för oss alla tror jag allt.

Efter de att vi avslutat själva dopet så var ju vi tvugna att byta kläder på Adrian så alla andra fick lov att åka ner till bygdegården så länge.
Ingemar och Maud tog nyckeln och rodret och visade alla vägen och släppte in dom.
Sen blev de pajätande. Jag hade bakat totalt 12 pajer av 3 olika sorter, en kycklingpaj, en tacco och en västerbottenpaj. Dom gick åt som smör så jag borde nog ha gjort ännu fler, men men.
Och vi hade gjort massor (tyckte jag) sallad till, men den tog också slut.

Sen hade vi köpt en hög med blåbärsprinsess tårtor med Adrians namn och datum på. :)
Så kaffet blev påsatt och fikat dukades fram.
Halvvägs genom fikat så hojtade vi till oss uppmärksamheten och hade presentöppningen.
Bland annat grimms sagobok, sänghammar bäcker, äkta fårskinn, halsband, sparbössa mm.
Adrian fick massor med fina saker helt enkelt, tack alla!


Vi fick massor med hjälp med avdukningar, disk, kaffebryggande och städ. Alla tog tag i något hörn sådär så allt flöt super bra. Men klart man känner sig dum att man ska som gäst behöva "jobba". Men samtidigt så hade jag ju inte klarat allt själv heller. Jag var ju tvungen att stanna upp och amma på mitten också. De är ju tur att de är ens familj och närmaste så då gör de kanske inte lika mycket.

Vi är i alla fall supernöjda med dagen!
Vi kom hem och va supertrötta. Moa och Niklas va förbi en stund på kvällen och efter dom så kom Pablo förbi.
Jag däckade tidigt, precis som Adrian, typ vid 10, han va ju trött efter dagens tumult han också.
Sen sov han ända till halv 8 på morgonen sen lilla snutten. :)


Kommentarer
Postat av: Tysken

November rain, varför är jag inte förvånad? ^^



Kram!

2011-10-10 @ 22:59:29
Postat av: Maggan

Tack själv lilla familjen. Adrian e ju bara såå go....

2011-10-11 @ 08:34:38
Postat av: Denise

vilken mysig dopdag ni verkade ha.. å så söt han är..=)

puss å kram

2011-10-11 @ 11:09:03
URL: http://examynia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0