Marathon! :)

I fredags så fick jag lov att köra Emil till Johan i bålsta, han skulle sova där för dom skulle iväg tidigt lördag morgon!
Grabbarna hade fått en tokig impuls förra helgen att dom skulle till att springa marathon, vintermaran på djurgården i stockholm. Jochan ringde och tyckte att "va fan, de ska väl inte vara några problem".
Jaha, en veckas träning, en veckas förberedelser på att springa 4,2 mil.
Jag trodde ju inte direkt på den idén kan jag ju tala om, men dom får såklart plåga sig om dom så vill!
Så både Emil och Johan la ett par mil under fötterna förra veckan för att kanske klara av de.

Jag och Adrian fick vara hemma och mysa för oss själva så länge. Vi (jag) åt chokladpudding och tittade på lejonkungen. <3
Och på lördagsmorgonen medans pappa Emil var ute och sprang och plågade sig så åkte vi till faster Moa och hämtade henne för en dags tur på fullerö handel. :)
Vi köpte mest småprylar men de är mysigt att bara gå runt och kika på allt fint som man VILL ha. :P

När jag och Adrian kommit hem igen så ringer en sket slut Emil och mummlar i telefonen.
Han hade faktiskt klarat loppet, och dessutom på en bra tid 3 timmar 56 minuter 15 sekunder, 4,2 mil!!
Men så fort han stapplat över mållinjen så tok-däckade han med dåligt blodtryck, vätskebrist och nära att svimma.
Vårdpersonalen, Johans föräldrar och Emils syster med man fick lov att ta hand om honom och ge honom vätskeersättning, få av hans blöta kläder och värma upp honom med massa filtar.
Efter en timme kvicknade han väl till någorlunda och de va då han ringde mig.
Som tur va så kunde han få skjuts hela vägen hem utav Sandra, Jocke och flickorna.
Emil spydde som en räv i bilen hela vägen till Uppsala så jag är glad att jag slapp hämta honom. :P
Men en otrolig prestation och jävla envishet att klara de utan någon direkt träning, men med en hårsmåns marginal från sjukhussängen dock.
Kan ju för övrigt säga att Johan fick bryta efter 2,8 mil och han va superbesviken efteråt.
Jocke har sammanställt en fin liten film på loppet här:
http://www.youtube.com/watch?v=JRbkW78masg


Så i söndags så låg han mest i sängen och hade ont precis överallt medans jag städade.
Han är nog fortfarande lite slut i kroppen men han har återhämtat sig bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0