Semestervecka hos mormor och morfar!

Nu är vi hemma igen jag och Adrian.
Direkt efter babymassagen förra onsdagen så satte vi oss i bilen och åkte söderut.
Jag va lite nervös för att köra så långt med Adrian helt själv men de gick jätte bra.
Vi körde på med en sovande Adde hela vägen till Norrköping innan vi stannade för en tuttning/blöjbytning/lunch på McDonalds. Sen sov han resten av vägen ner till oskarshamn också.
Vi kom ner och hämtade upp mamma för att svänga förbi hennes jobb och hämta kvällsmaten, smörgåstårta! MUMS!
Så vi åt gott och kikade tv hemma hos Sven hela kvällen, och mamma gosade med Adrian förståss.

På torsdagen så åt vi först frukost och sen så gick vi upp på stan och kikade efter present till "kusin Lucas" namngivning. Vi hittade en bra present och lite kläder åt lilleman men jisses va deprimerande att gå på stan i oskarshamn. Efter en lunch hemma bhos Sven så gick vi till stan igen och mötte Denise, Angelica och hennes lilla Olivia och Angies kompis Gabriella från stockholm för en fika.
De va kul som tusan att träffa Olivia i och med att jag och Angelica va gravida samtidigt och har pratat och bytt erfarenheter mm under hela graviditeten! :) Nu va första gången vi fick se varandras barn.
Jag åt middag med Mamma och Mattias me innan vi åkte vidare till Öland och pappa.
De blev lite mys och fika innan Adrian fick säga godnatt.

På fredagen så jobbade ju pappa och maggan så vi gick upp och stökade iordning oss själva jag och Adrian på morgonen och när vi kände oss klara så åkte vi in till kalmar till Johanna.
Sen gick vi på öppna förskolan där med alla grabbar, Adrian, Lucas och Pontus. De va en stor och jätte fin öppnis med bra saker för både stora och små barn. Adrian älskade de spegelklädda hörnet och han låg på mage där super nöjd och vände till och med på sig utan att ligga i lutning för första gången duktiga pojken!
Och så fick vi göra hand och fotavtryck i gips, super fint blev de.
Sen åkte vi över till Öland igen allihopa och åt lunch hemma hos pappa och maggan. Maggan hade slutat jobbet tidigare.
Vi tog sen en promenad och kikade på lokalen inför lördagen och plockade dekorationer till borden.
När pappa kom hem så hade han hämtat upp Elin också så hon kom och hängde lite med Adrian också.
De blev god mat och massor mys resten av kvällen.

Lördagen var ju sen vigd till namngivningen och förberedelser för de.
Vi stökade iordning i lokalen och jag dukade och gjorde dekorationerna.
Vid klockan fyra så började festandet. De va en hel del folk bjudna och massor med barn och bebisar var på plats.
Vi sjöng en sång och gav hans namn, sen blev de goda soppor och kladdkaka med glasyr efter de.
När vi väl kom hem igen så va alla så trötta att vi mest satt framför brasan och tog igen oss innan sängen.

I söndags på farsdag så dukade vi upp en ordentlig frukost och gjorde oss ordentligt mätta.
Vi körde sen upp mot smålands skogen för att kika på pappa och maggans nya sommarhus dom köpt.
De är Massor att renovera och fixa på de men de ligger jätte fint och har potential. De är en gammal gammal stuga som dom vill renovera i gammal stuk 1800-tal.
När vi kikat på de så åkte vi till karlssons i högsby och fikade och handlade lite där innan vi åkte till öland igen.
Vi åt porterstek på älg och tårta som farsdagsmiddag på kvällen, mmmmmm.

Då måndagen kom så började ju gamlingarna jobba igen så jag och Adrian tog en ny dag i kalmar med Johanna och Lucas på öppnaförskolan, dock ett annat än fredagen.
Där hade dom babysång för barn upp till 1 ½ år så de kanske va lite för mycket håll i gång för Adrian.
Men de va kul ändå!
Elin åkte in med oss på fm och gjorde lite ärenden, så när jag och Adrian va klara på öppnis så hämtade vi upp henne igen. Vi åkte till ikea och käkade köttbulle lunch och tog en runda på mode huset och kikade affärer. Innan vi åkte över igen så handlade vi grejer till kvällens middag som jag och Elin skulle laga.
Jag stod för middagen och vi avslutade med en sista mysig kväll ihop allihopa.

Vi fick lov att gå upp tidigt på tisdagsmorgonen för att bege oss iväg hemmåt igen.
Allt gick på fint tills vi kom förbi Västervik där de tog tvär stann då en lastbil fick haveri mitt på vägen. Vi blev stående i nästan en timme vilket va väldigt stressande då Adrian vaknade och gallskrek och va hungrig och man inte visste när de skulle rulla igen. Jag snabbade mig och gav han lite tutte över ratten så de gick bra.
När vi kom till norrköping så hoppade vi in på min gamla  skola och sa hej. Man åker ju annars bara förbi när de är stängt så nu tog jag chansen. Träffade gamla lärare och pratade lite och visade Adrian och kikade i lokalarena, myyys kändes de som! Adrian fick ny blöja och mer tutte sen sov han resten av vägen hem till en saknad pappa Emil! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0