Mys utan barn!

I tisdags så tog jag slag i saken och gjorde överraskning till Emil som jag tänkt göra ett tag.
Jag har inväntat en ledig fredag så jag skulle kunna överraska när han kommer från jobbet, och den fredagen måste ju vara efter breaking dawn haft premiär.
Men just en sån fredag har inte dykt upp och dom närmsta två är också okupperade.
Då tänkte jag, va fan vi tar de en tisdag så blir de extra mycket överraskning. :P
Jag fick skjuts av Joanna ut till Ramsta för att hämtade en lånebil (då våran varit inlämnad på lagning av krockskadan) och dumpade samtidigt av Adrian där hos farmor och farfar.
Sen for jag hem och började styra iordning med maten.
Första gången jag försökte mig på att tillaga älgstek så jag hade ringt till Pappa och Maggan som är proffs och skrivit ner hur jag skulle göra med köttet och hur man gör såsen.
De va bara att sätta igång med de hela, duka fint och sen hoppa i duschen.
Man måste ju se ut som a million dollars när man ska överraska gubben jue. ;)
Satte på mig fina kläder och tände massa ljus och maten stod klar på bordet när han kom hem.
Han hade inte anat något alls så visst blev han överraskad, och glad tror jag.
Kändes dock lite skummt att inte ha Adrian hemma som pockade uppmärksamhet när man åt. :P
Jag hade tyvärr inte hunnit baka någon efterrätt så jag köpte färdig morotskaka på maxibageriet och vispade iordning lite grädde till bara, men de gick bra de också.
Jag hade förstås köpt bio snacks också och kylt lite dricka att ta med oss så de va klart.
Jag hade bokat breaking dawn på bio till kvart i 6. Vi och småbarnen men va fasen, ville ju vara hemma med Adrian tills han skulle sova.
Bion va skit bra verkligen, oväntade vändningar i storyn. :P
Sen åkte vi raka vägen ut till Ramsta för att hämta våran plutt igen. Vi fikade ännu lite mer och var sen hemma igen till klockan nio. :)¨
Men de va härliga timmar på tu man hand lite bara för att få rå om varandra lite grann! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0