Midsommar i Ramsta.

Jahopp, då var midsommar överstökat också.
De blev en väldigt lugn historia faktiskt, jätte skönt!

Vi tog sovmorgon till max och for ur sängen kl halv tio.
Så de var bara att sätta igång och göra svampomelett som var min del till midsommarlunch bordet.
Jag styrde ihop den, tog en dusch och fixade mig på rekordtid, men nagellacket fick pluppas dit så gott de gick i bilen.
Vi hämtade upp Moa och Niklas hemma hos dom, och sen styrde vi mot Ramsta till kl 12.
Där vankades de då alltså midsommarlunch med svärföäldrarna, Johan med familj och Sandra med familj och alla vi i bilen förstås.
Alla utom Mattes gäng var där, och dom höll sig långt borta, närmare bestämt turkiet.
Efter maten så letade vi oss upp till ramsta bygdegård där de alltid hålls firande med stång, lotterier, lekar och spel och musik. Alltid lika trevligt med ett litet varv där. Grabbarna höll som vanligt lite 5-kamp i lekar, Yxkasting, Blåsrör, bollkastning, dart och bandy-träffar. De gick bra för Jocke i år, så Emil var mindre nöjd. Men han kom trotts de till final i den allmäna tävlingen i yxkastning, och blev tvåa totalt, Manligt! :)
Jag själv, Maud och lilla Sophie drog oss hemmåt lite tidigare så jag kunde vila lite och Maud började greja med fika.
Vi fick ioss lite kakor och tårta till eftermiddagen och satt och jäste allihopa.

Mot kvällningen så gick Johan med familj hemmåt för att grilla lite där hemma och Moa och Niklas for på fest och vi andra grillade på de vi hade tillsammans. Jag hann liksom aldrig bli hungrig så man fick trycka i sig på ren vilja bara. Men gott de var de ju såklart!
När klockan kommit förbi tio så kände jag mig helt färdig så då fick vi tacka för oss och fara hem till sängen!
Med de så tackar vi midsommarfirandet för iår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0