Nya bilen.

Roadtrip var de ja, till Motala.
Jag och Emil har ju kännt behovet att införskaffa en stoor och bra familjebil nu innan lillefis dyker upp.
Vi har varit inställda på att köpa en kompis pappas bil senaste månaderna, men den gick turbon på innan vi skulle få köpa den, så vi hoppade de. Inte billigt med turbobyte på än gång.
Men vi kände oss så inställda på den sortens bil, som vi länge drömt om så vi fortsatte leta på just den modellen.
Sen plupp så hittade Emil en kanon annons på blocket på en sån bil, i motala.
Så vi satte oss i bilen tidigt i söndags morse, kl 7 närmare bestämt och styrde neråt östergötland.
De var då jag, Kristina, Emil och Ingemar.
Frukostintag blev McDonalds utanför köping runt kl halv 9 på morgonen, för vi var för trötta för att hinna de innan vi åkte. Men annars körde vi raka spåret.
Bilen var strålande och grabbarna fick fixa med de där och provköra osv.
Under tiden satt jag och Kristina med frun till säljaren på deras altan och pratade och njöt av den fina omgivningen. Man hade god lust att få med huset på köpet, för de var verkligen mitt drömhus!! Huset, trädgården, läget, och att de låg 150 m från vätterns långa fina sandstrand gjorde ju inte så mycket.
Vi genomförde köpet och fikade lite hos dom innan vi styrde mot uppsala igen.
Jag fick "offra mig" att köra hem vår nya fina kärra.
De är alltså en saab 95 kombi från 05 och svart i färgen. En ytterst tjusig bil tycker vi och vi känner oss väldigt nöjda med köpet.

  De är inte våran bil på bilden, men dock en likadan fast annan årsmodell. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0