Årets slut.

Hej vänner, nu var de ett tag sen jag skrev, jag vet.
Jag har ärligt talat inte haft varken tid eller lust att skriva faktiskt.


Jag får väl ta en kort redovisning på årets sista veckor.

Julafton dök upp även i år. Jag jobbade först som vanligt, och Emil hämtade upp mig direkt då jag slutade.
Sen for vi i vanlig ordning ut till ramsta för att fira med Emils familj.
Emils föräldrar och Emils Bröder med familjer var samlade.
Sandra, Jocke och flickorna firade hemma, och Moa följde med sin Niklas hem till halmstad för julfirande med hans familj.
Men de blev ju såklart fullt runt bordet ändå, och maten räckte. De var härligt.

Som året innan så steg vi upp tidigt på juldagen och vände bilen mot söder.
Vi hoppade in på fika hos mamma i oskarshamn och hämtade upp Elin, sen for vi till kalmar för julfirande hos Molly, Maggans mamma.
Anna var där med Yussi, Raffe och Marianne, söta lilla familjen.
De var ett härligt julbord att vänta där också.

Vi avslutade kvällen med att sitta i en fotölj framför den öppna spisen hos pappa i total-relax känsla och smutta glögg. Ah De är avkoppling de.
Vi avnjöt lugn och ro hos kära far i ett par dagar.
Sen for vi till oskarshamn igen på måndag morgon. Där mötte vi Denise och Fredrik för lite fika innan vi begav oss hem till mamma för middag och julklappar.
Efter klappdelningen begav vi oss till Denise igen för filmkväll.
Härliga tider helt enkelt.
Då tisdag morgon kom så var de dags att styra hem till uppsala igen tyvärr. Tiden går så fort när man är där nere!!

Nyåret hade tänkts att fira med vänner och fin middag hemma hos oss.
Men då de tyvärr var så att många inte kunde så ställde vi in de.
De var väl dock ganska bra, för jag blev så jäkla förkyld.
Vi firade istället med Emils pappa som satt själv hemma i ramsta medans Maud jobbade.
Vi for dit efter jobbet och började laga mat tillsammans.
Vi fixade ihop lite trerätters och sen satte vi oss och slöglodde på snowroler på tv och halvsov i soffan. Super skönt. Vid tolvslaget gick vi ut och skålade lite, och kikade på lite raketer. När vi ändå var där ute så passade vi på att skotta fram bilen som hade hunnit snöa igen ordentligt.
Vi for hem ganska snabbt och vi var i säng här hemma helt slut till kl 1.


Så såg årets sista vecka ut, tack och adjö 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0