Julbestyr med mininissen! :)

I måndags så tyckte jag och Adrian att de va dags för lite pepparkaks bak.
Vi styrde ihop tre plåtar fina kakor och pillade dit glasyr på dom.
Bäst som jag står och kladdar glasyr på sista kakan så ringer Anne och frågar om man ska haka på en prommis med henne och Joanna.
Oklanderlig tajming kan man kalla de, för jag hade ju tänkt ta en sväng själv annars då jag var klar!
Så de blev en en och en halv timmes tur i vanlig ordning. Skönt!


Och igår så var de tisdag och så även Lucia.
Adrian har sen i fredags tjorvat med oss om nätterna. Han har sovit bra och bara vaknat en gång mellan fyra och fem och käkat och de är ju okej, sen somna om och sovit till 8 ungefär. Men i helgen så började han vakna tidigare och tidigare, tre ena dan, två andra dan, och halv 2 tredje dan. Och ju tidigare han vaknade så gjorde de ju att han vaknade en gång till alla dom tre dagarna också, runt halv 6 varje dag men sen ändå somnat om och sovit till 8 halv 9 :S
Men natten till igår var extrem, då vaknade han halv 12, halv 4, halv 6 och kl 7 så tyckte han de var morgon! :S
Jahaja, Luciavaka kanske han tyckte de va fräcka ungen, jag va suuuper trött.
Men vi välte upp och jag ringde till Mona på BVC och beklagade mig lite och bad om råd.
Sen styrde jag ut Adrian som tomte och plåtade julkort i gungstolen framför granen. Dom blev i alla fall super fina. Jag får bjuda på ett av dom som "julkort" här om dryga veckan då! ^^
När Adrian började bli trött igen så blev de vagnen och en liten prommis innan vi skulle möta Joanna och gå på Luciamys på öppnis.
De va inte bara Adrian som var tomte på öppnis, men han va helt klart bland dom finaste nissarna där! <3
De blev sångstund med lucia och julsånger med alla tomtar, pepparkaksgubbar och lucior ch sen blev de glögg och fika. Supermysigt.
När vi va klara där så gick jag och Joanna och även Frida hakade på till McDonalds och lunchade lite innan vi tog en långpromenad!

Då kvällen kom så hade jag laddat upp med Monas råd, mild havregröt och nya semper magdroppar.
Men Adrian gillade inte gröten så dömycket som jag hoppats på så de fick bli mjölk som vanligt och att vi hoppades på dropparnas magi.
Hon trodde ju att han är hungrigare nu när han är större och äter smakportioner varje dag.
Han vaknade ett och halv 7 inatt sen sov vi till kl 9 så jag va nöjd ändå.

Idag fick vi i han all gröt så jag hoppas han sover som en klubbad inatt! Håll tummarna!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vart är alla blogginlägg? =)

Vill gärna läsa! Kram

2012-01-11 @ 12:57:29
URL: http://ferraribil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0