25 augusti.

I torsdags den 25/8 så blev lillskit en hel månad gammal. :) Men dagen var vigt åt annat viktigt...


Dagen hade ett späckat schema minst sagt.
Vi studsade upp och styrde klart med fikat jag hade förberett, för till kl halv 10 tiden så väntades fikabesök.
Jag hade bjudit hit Linda och hennes lilla Levi som hunnit bli 4 månader, och så även Gunilla.
Vi är ju "gamla" bellis eliten, så vi tänkte att vi i samlad trupp skulle attackera nya bellis som hade invigning just denna dag. Vi fikade morotskaka, äppelkaka och kolakakor med god aptit, och grabbarna var super snälla under tiden. Levi blev lite förbannad när vi skulle packa oss ut till vagnarna och gå mot Bellis, men han var bara övertrött och stupade så fort han landade i vagnen.
Min lilla plutt gjorde lika, han somnade så fort han hamnade i vagnen!
De är ju inte långt att gå bort till stenhagens centrum från mig, så de va bara skönt att ta vagnarna.
När vi kom dit så blev vi häpna över hur sjukt mycket folk som hade letat sig dit för öppningen. Visst de va sjukt bra öppningserbjudanden, men ändå!
Jag tyckte de hade blivit väldigt fint och bra där inne, bra stora ytor, och bra lagerutrymmen. Toppen helt enkelt.
Men de har ju verkligen den där mer "stormarknads-känslan" som typ plantagen eller blomsterlandet har, men med en lite mer intim känsla.
Vi träffade på lite kändisar, och Pontus såklart och småpratade lite, annars snokade vi bara runt lite och hoppade över handlingen med tanke på 10 meters köerna till alla kassor.
Vi presenterade oss inte heller för våra nya "kollegor" , dom hade nog att göra liksom så de får bli en annan gång.



När vi kom tillbaka hem hit till min parkering så sa vi hejdå och jag begav mig upp för att mata lilleman som hade hunnit bli hysterisk och jätte hungrig.
När jag var påväg upp för trappan så ringde nästa omgång gäster som väntades.
Mamma och Sven kom upp för att träffa Adrian lite också.
Så dom bytte av varandra bara.
Vi satt och pratade, gullade med lilleman och sneglade på tv här ett tag innan vi högg in på dagens andra fikaomgång.
Emil kom hem på seneftermiddagen också så vi kunde starta med middagen med.
Middag, följt av ännu mer fika (jag måste gått upp ett kilo av bara fikabrödet den dan) och sen soffhäng fick avsluta dagen.
Eller ja, för vissa. Jag gick och sov, medans Emil satt uppe lite till med en grinig Adrian, men efter någon timme så kom mamma upp och bytte av honnom. Vid halv 3 vaknar jag av mig själv och gick upp för att kolla vart Adrian var och med vem och bytte av Mamma. Han snuttade och somnade sen äntligen för natten, (eller ska man säga morgonen vid halv 4 tiden?) :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0