Polis polis potatis......

Vilken morgon, milt uttryckt.
Jag va tvungen att ta bilen till jobbet imorse för att kunna ta en avstickare till barnmorskan på förmiddagen.
Jag gav mig iväg i skaplig tid så jag inte skulle bli stressad och hinna ta prover innan.
På väg dit så börjar någon rackarns röd lampa att lysa på instrumentbrädan. Jävlar tänkte jag och började leta i minnet efter vad den kan betyda.
Någonstans där tappar jag fokus på farten, och helt plötsligt så står polisen mitt i vägen och vinkar in mig till höger. Fan fan fan faaaaan fan faaaaan.  Jag körde ju säkert för fort.
Jag började genast att skaka, kallsvettas och andas som en fisk på torra land.
Polisen som kikade in på mig blev lika kritvit i ansiktet som jag var när jag sa att jag var på väg till barnmorskan och att jag hade kramper i magen osv.
Och i och med att jag var vit som ett lakan i ansiktet så kastade dom in mig i polisbussen fort som tusen, tog mina bilnycklar och så satte dom blåljuset och for till vårdcentralen.
Där fick barnmoskan ta hand om mig, lägga mig på en brits och få lite vatten och banan i mig.
Så fort jag försökte resa mig från britsen så blev jag vit i ansiktet igen, så jag fick ligga kvar tills dom tillät mig att gå upp. Sen gjorde dom rutinundersökningen som jag var på väg dit för att göra.
Mätte magen till 25 cm, bebisens hjärtljud till mellan 128-136, och mitt blodtryck till 115 genom 65. (efter att jag lugnat ner mig). Sen bokade vi in en massa nya tider för barnmorske besök och tog blodprov osv.
Under tiden hade polisen kört dit min bil och lämnat nycklarna i receptionen.
Dom tyckte sen att jag skulle åka raka vägen hem och vila resten av dagen, men jag åkte tillbaka till jobbet i alla fall. :P Först efter lunch kände jag att jag lugnat ner mig tillräckligt. för att inte skaka. Ja jisses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0