Körkort för faan. :)

Wohoooooe Jag har klarat körkortet idag!
Vilken jääävla lättnad.
Hade teoriprovet bokat till kvart i tio i morse så de va bara att ställa klockan och studsa upp.
Inte för att jag sovit speciellt bra i natt, oh jag vaknade en halvtimme före klockan ändå.
Med nerverna utanpå kroppen så svettades jag mig igenom provet med många chansningar och klarade mig med 54 poäng. Gränsen för godkänt är ju som alla vet 52, så de va på håret.
Sen var de bara att skaka av sig de lite och andas ut, käka lite lunch och panik övningsköra de sista.
Sen var vi tillbaka till trafikverket till kl kvart i 3 då de var dags att köra upp.
Till min stora glädje fick jag en snäll och mjuk gubbe att köra upp för. :)
Jag var ju nervös som få och gjorde extremt många missar med växling, startade med handbromsen i, körde lite för fort vid ett tillfälle mm. Jag var HELT övertygad om att jag kuggat när jag fick vända tillbaka efter bara 25 minuter.
När den snälla, söta lilla mannen sa att ja de där gick ju bra så du är godkänd, då hängde min haka på bebismagen och glappade. :) Sen blev jag tok-glad!
Vilken sjuk jävla lättnad kan jag säga!!


Jag fick börja min körkortskarriär med att skjutsa Emil till jobbet, sen for jag till jobbet en sväng och skröt lite och hämtade en blomma till svärfar. Sen köpte jag en wiskey med mig också och for ut till Ramsta och visade svärföräldrarna att jag klarat de och tackade Ingemar med wiskeyn och blomman att han övningskört med mig. :)
Så nu har jag precis kommit hem och kan andas ut lite. Men sova de får jag ju inte göra, för jag måste ju hämta Emil från jobbet ikväll också. :P hehe.

Kommentarer
Postat av: Bea

Jättegrattis!! O gud va gullig du är som köper blommor o dricka t svärfar som tack för hjälpen!

2011-04-17 @ 18:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0