Blomma,bebis,marknad.

Sjuklingen blev frisk till slut i alla fall.......så gott som. Febern försvann samtidigt som september.
I fredags kväll efter en helt feberfri dag så for jag hem till Linda till kl 6 för att få sig en bit mat i sällskap av henne, Melker och Lina. :) Mumsfilibabba.
Sen begav vi oss iväg på kundafton på gullvivan där vi alla tre vid någon punkt har jobbat. Dom bjöd på kex och ost med vin, extrapriser och glimtar på sortimentet. Kul med en liten feildtrip.
Och absolut super kul att träffa flickorna.....och Melker förstås, som för övrigt börjar bli jätte lik sin far.


Linda med son, Lina lånar och matar Melker, Nalle-Melker.


I lördags gick jag upp tidigt och var på jobbet i förtid för att sno ihop en brud. Back on track. Lite vek kände jag mig väl men de gick bra ändå.
Källen spenderade jag här hemma i soffan med Emil, Anders och Pelle och en jäkla massa chips. Två filmer plöjde vi igenom. (jag somnade faktiskt inte en ända gång, kors i taket!!)

Och sen kom söndag morgon den  3/1o-10 och Mickelsmess <3
De äär ju bara så underbart att gå på sveriges största endagsmarknad en solig höstdag.
Man knaprar remmar,brända mandlar, provsmakar ostar, korvar och rökt fisk till höger och vänster och tar sig en munk när den goda doften blir oemotståndlig. :) Helt klart en favoritdag per år.
Jag köpte en tröja, ett linne, 16 par strumpor och en massa ätbart.
En bärstaklämma slank ner i halvtid också. Tack för i år.

Och på kvällningen följde jag med svärfar och skjöt in älgstudsaren med jaktledaren och en annan kille i jaktlaget. Nu är vi redo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0