3 dagar på en helg.

Jag har vart ledig i 3 hela dagar nu och de har vart sjukt skönt. :)
I lördags så sov jag och Emil en evighet, guuud så skönt.
Efter städning och tvättning tog vi oss en tur till ramsta så jag kunde ut och övningsköra en sväng, länge sen.
När vi kom hem igen var de bara att göra sig iordning lite snabbt innan Linda kom förbi.
Hon ville klä om på ett humant ställe efter jobbet och ta en dusch, och lite grann se vart jag bor. :) Så vi passade på att ha hus-titt, göra oss fina, äta lite chips och dricka läsk och snacka skit ett tag.
Sen for vi till Bellis och träffade fylletrattarna och dom andra.
Vi går ju alltid ut och käkar med jobbet på allhelgona afton och Pontus betalar.
Så vi gick till El Forno och åt massa gott. Jag åt någon form av stekt ost med färsk tomatkross och parmaskinka till förrätt, och en halv friterad mozarella med honung som Ulla inte orkade.
Sen åt jag en oxfilé med kantareller och skogssvampsås, och så åt jag en halv kalvfilé med bacon som Ulla inte orkade heller. :) Och sist så åt jag en chokladmouss med vit och mörk choklad, och en extra kula mouss från Linda. Och som vanligt förstod ingen hur jag kunde få i mig sådär mycket mat utan att spricka. :) haha 
De va gott i alla fall.

Igår så latade vi oss riktigt, tog lång tid på oss att ta oss ur sängen och åt frukost sent.
Svärmor och svärfar svängde förbi och lämnade en hel kasse med barnböcker för framtida hmm,,eh behov. Hehe.
De är som Emil och Moa hade när dom var små, allt från barbapappa och pelle svanslös. Jätte roligt att ha faktiskt.
Sen fick jag en mega-dipp och var tvungen att ligga och tröstas lite ett tag.
Men jag plockade upp mig själv ifrån golvet, och så åkte vi och simmade jag och Emil. <3
Sen for vi hem och gjorde god söndagsmat i form av potatisgratäng och fläskkotletter.
Ensam mamma söker,chips och en halv film, sen sov jag.

Idag gick vi upp samtidigt, åt frukost och åkte till stan. Emil skulle börja skolan kl 9 och jag skulle vara på ackis kl 9, perfekt.
Så vi parkerade vid studenternas och skildes åt.
Jag var, tro de eller ej, på sjukgymnastik för bäckenbotten. haha. Men de var nog ganska givande för mina problem, och jag ska dit några gånger till. Hoppas på de bästa.
Sen for jag och införskaffade nya arbetsskor på yrkes och profilkläder och sen återände jag till stan lagom till Emils lunchrast så jag bjöd honom på lunchdate på cupido, massa mys. :)
Sen for jag raka spåret hem och bytte om till jaktkläder och slängde mig på bussen till ramsta. Jag och svärfar tog med oss Xina ut på lite jakt på eftermiddagen. Hon behöver springa av sig lite, och öva. Hon jagade något, men vi vet inte riktigt vad dock. Hoppas på hare förståss. Efter nybakade bullar och tee så tog jag bussen hem igen.
Och nu sitter jag här och pillar navelludd för mig själv som vanligt. :)
Ha de så bra....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0