Sista vilan.

Igår hade vi en otroligt bra beställning att göra till.
För ca 2 veckor sedan ringde de en polsk dam till jobbet och jag svarade.
Hon ville beställa lite begravningsbinderier och jag började skriva, och skriva och skriva och de tog aldrig slut.
Jisses tänkte jag, hur mycket ska hon beställa.
De var kistdekoration med bara vita phalaenopsis orkideer, kransar,fyllda hjärtan, buketter mm mm.
Hon bodde och befann sig i Malmö, men dom skulle begrava hennes man här uppe i Gimo.
Sen ringde hennes syster och beställde lika mycket hon, och flera polska släktingar.
I måndags kom systrarna in, frun Barbara och hennes syster Danuta.
Dom beställde då till band till samtliga saker och betalade hälften kontant.
Dom beställde blommor för nästan 20 000 kr. HERREGUD.
Tio av dom langade dom upp ur plånboken på än gång, och bara de är ju, jisses.
Sen har vi ett samarbete med uppsala begravningsbyrå som höll i deras begravning, så resten fakturerades.
När jag sen pratade med Petter på beg.byrån så sa han att ja dom där, dom har valt den dyraste kistan i körsbär för 32 000kr, dom har hyrt Gimo herrgård för vakan efteråt och ska verkligen passas upp på hela tiden.
Jag skulle verkligen vilja veta vad notan för den där begravningen landar på.
Ja jag ska ju förstås inte ha något mindre än de när jag begravs, och inte ett ända "En sista hälsning". :) PUNKT

Kommentarer
Postat av: Lina

nej, bojkotta En sista Hälsning!! (Men det är väl det man skriver...? neeeeeej!)

2010-05-30 @ 19:16:19
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0