Kalasigt värre

Kalle anka har fått lite sol. ÄNTLIGEN!
Jag har haft en ledig helg med familj och sol.
Igår ställde vi till med kalas för Emil och mig här hemma, vi brukar ju ta de mitt i mellan våra födelsedagar.
Mamma och Sen kom upp också vilket var mycket trevlig jag fick mig två nya knivar till mina silverbestick. :)
Dom kom upp till kl ett igår, ungefär samtidigt som första vågen av Emils familj.
Matte,Dessan, Robin och Kevin kom på en liten för-fika innan de riktiga kalaset.
Kevin hade fotbollsmatch som han skulle hinna till, och familjen skulle ju förståss med och titta på.
Emil fick en slant och en lott, jag fick en lott och att min present kom senare.
När dom begav sig lite innan halv 3 så va de bara att diska upp alla fat och duka igen för nästa våg.
Till kl 3 kom resten av hela tjocka familjen. Johan,Carina,Rebecca och Daniel kom först med blomma från trädgården och att min present kom senare (igen) och Emil fick en slant.
Sen kom Sandra,Jocke, Elin och Sophie med varsitt kort, Emil fick en slant och i mitt kort stod de "Psst! Snart blir de spännande, för snart kommer den berömda presenten till dig....Kram Sandra,Jocke,Elin och Sophie"
Då ble jag riktigt nyfiken vad alla hade kokat ihop. :)
Sen kom Maud, Ingemar, Moa och Niklas, Emil fick en slant av mor och far, och jag fick ett stort tungt paket. :)
De var paketet, DE paketet som alla var med på, vilket innehöll samtliga böcker jag behöver ha till jägarexamen. :) Jippie, sommarläsning. Sen fick jag en bakbok allt med choklad av Moa och Niklas och Emil fick en fin tröja.
Alla vi 16 fyllde ut samtliga platser vi kan skaka fram i åran boning, så de var tur att en famil kom och gick före alla andra. :) (Och tur att vi fyller år på sommaren så balkongen bjuder på 4 platser. )
Men de var en härlig sammankomst, och kaffekokarn gick het och tårtan gick åt.
Sen försvann alla gäster utom två, mamma och Sen förstås som skulle sova kvar.

På kvällningen så blev de grilla av på våran balkong, första omgången för i år. Lite fläskfilee och potatisgratäng slank ner. GOTT.
Sen blev de Avatar och chips i soffan innan sängen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0