Semstervecka Ett.

Ja dagarna dom springer iväg.
Man sitter ju hällre ute i solen än framför datorn här inne.

Men för all del, jag kan ju dra en liten snabbis på vad vi har sysslat med dom senaste dagarna.

I måndags så tog vi tag i saken och inhandlade en ny GPS. Den kommer defenitivt att behövas nästa vecka när vi ska åka iväg på lite semester. :)
Sen kom båda bröderna Jarl på besök så grillning stod på schemat för fina fröken hemmafru. :) En kladdkaka till efterrätt fick de också bli så dom höll sig glada och nöjda framför fifa på playstation.

I tisdags gick vi upp tidigt och åkte Eckerö linjen alla fyra.
Grabbarna har lite framtidsplaer som de behövs öl till, därav ändamålet och taxfreen.
Men jag njöt av att titta på vilt under bussresan, sola på däck, handla godis och spela upp pengar på maskinerna.

I onsdags så började Emil ett helt nytt träningsschema åt mig. Jag ska nu plågas ett visst antal dagar per vecka och bränna bort röv oh lår. Vi startade enkelt, ingen frukost, sjukt varmt och ett långt inlinespass. Döden var mig nära.
Men då räddade Pablo mig, han ville ha kina mat, och DE ville jag med.
Så vi mötte upp han och Christian på stan och gick på en härlig kinabuffé. :) Frukost i form av 4 tallrikar friterad och flötig mat. :) Mer min melodi. Ett snabbdopp i Wik hann vi med också.
På kvällen så åkte jag, Linda och magen till östhammar och hälsade på Mathilda, Markus och Tuva.
Där blev de taccos och glass med jordgubbar. :) Härliga tider.

Igår så hade jag och Emil tvätt och städ-dag.
Var ju tvunget till att bli fint till kvällen.
Men en del sol hanns med ändå.
Jag rekomenderar inte att stå att steka en dubbel sats med pankakor i den här värmen.
Men tänka sig, de skulle ju bli creps till middag, då Emelie och Angelica tittade förbi efter jobbet.
En äppelpaj svängdes ihop också. :)
Men även om jag var tok mätt så fick Emil mig ut på en powerwalk.
Men då hade jag laddat upp med två bakelser, min metod. Dom avnjöt vi på balkongen med lite kortspel.

Idag så bar de av mot ramsta så fort vi ätit frukosten.
Emil och svärfar skulle skruva lite på husvagnen.
När skruvandet var klart och lunchen i magen så for jag och svärfar på en tur.
Jag fick övningsköra till arlanda och Lunda för att övningsskjuta.
Fick först bränna av ett par skott med dubbelhagelbössan mot skyn.
Sen var de dags för värstingen, älgstudsaren.
Jag trodde jag skulle dö faktiskt.
Fick bränna av ett magasin med 5 skott. Axeln satt kvar men inte mer än de.
Den skuren satt 3 av 5 skott på tavlan, men i ytterkant endast.
Sen fick jag bränna av ett magasin till med 5 skott, och där satt alla på tavlan, varav 3 var 5 ettor eller va de heter. Dom satt hur som helst i mitten. :) Yey. Men jag sköt alla dom skotten med tårar i ögonen och jag trodde att jag skulle knäcka nyckelbenet eller nåt. Trotts att jag hade en stor tjock postentröja på mig mitt i värmen. :( Uuuuuu Är de såhär hårt att vara jägare?
Jag klarade heller inte av att övningsköra hem för att jag hade så ont i axeln och armen.
Men trotts de så har jag nu vart ute och sprungit, Emils hårda träningsprogram som ni minns.
Tur att jag nu har chips att trösta med. :) Min metod.


Imorgon väntar nya äventyr, UNDERBARA äventyr.
Chip hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0