Sommarhäng i söder.

Jag kan ju inte säga att jag tycker dagarna kryper fram när man är ledig, dom har snarare Yusein Bolt takt.
Nu är vi hemma igen efter en tur i söder.

Vi startade för exakt två veckor sedan med en härlig liten resa på 60 mil i 30 graders värme utan AC ner till Halmstad.
Där hälsade vi på Niklas och Moa, hängde på Tylösand och afterbeachen, käkade god mat ute, satt på uteservering med en drink och tog sen ett svalkande kvällsdopp i mörkret. :) En bra start på första dagen tyckte vi.
Dock kom moln och regn till tisdagen, inte tyckte jag de var så depp, vi drog ju då till Ullared och Gekås, allas favvoställe! :) haha
Emil var INTE så glad kan man ju milt säga. En gång ALDRIG mer tyckte han. Jag däremot shoppade och var glad trots alla gapande kärringar, köande och värkande fötter! Jag vet inte vad förväntningarna låg på, men lite besviken kanske jag var. Men jag skulle kunna åka dit igen i alla fall!

Onsdagen började vi med att trimma till Emils övervuxna kaluffs. Han gick från en nyrakad, långhårig pojke till en snyggt klippt karl med skäggstupp på 5 min. :) Yey.
Vi solade och badade lite mer på Tylö innan vi styrde från västkusten mot östkusten.
Väl framme på öland så tyckte vi de passade sig med ett dopp i östersjön för saks skull.
Att bada både på västkusten och på östkusten på samma dag är ju inget man gör allt för ofta!
Öland gav oss solande och badande i 25 gradigt vatten, äventyrsgolf, fantasigolf, shopping och slappande i ett par dagar hos min far. :)
Pappa jobbade och slet med 53 kubik ved, en liten felbeställning. :)
Jag och Emil visade musklerna och hjälpte till med de vi kunde, klyva och stapla.
Den träningen var ju bra, men Emil envisades med min fortsatta träning så löpning efter solnedgången gick inte smita undan.
Farmor fyllde år på lördagen så vi fick ta oss en tur till oskarshamn och gratta med tårta och blommor. Jag, Pappa, Elin och Emil.
Patrik, Hanna och lilla Sixten var på besök och kom på kalaset med faster Lisbeth och Sven.

Efter fler sol och bad-dagar stod ännu ett kalas, ett tvåårskalas. Pontus fyller ett, och Rafael han fyller ju också ett, så kusinerna firade ihop! Ett plus ett är två.
En hel dag med badande barn, mat, tårta och loppishandling. :)
Dom är ju för söta dom små. Dom badade i minipoolen och var hur nöjda som helst. Marianne, Poppe och Raffe.


I onsdags så åkte vi från öland över till oskarshamn för att vara hos Mamma dom sista dagarna.
Elins födelsedag var de och Hamnfestivalen skulle ju starta också så de var ju bästa tiden att vara där.
Vi blev bjudna på grillbuffé på kvällen av Sven och Mamma, och Denise och Fredrik gjorde oss sällskap.
Vi tittade på talangjakten, jippona, sköt luftgevär och vann nallar, någon cider i öltältet slank ner och grabbarna red på en mekanisk tjur.
Men några nattdjur är vi inte.
Mattias fyller juu dagen efter Elin så de blev en sväng på stan för att hitta presenter till tårtkalaset senare.
På kvällen förfestade vi  lite hos Fredrik och kikat på när han matade sina ormar innan i gick ner på festivalen.
Men inte var vi så pigga över hur tråkiga oskarshamnare är osh gick hem tidigt.


Nu när de har gått fyra år sen farmor flyttade så kändes de som att jag ville ut till Jakobsberg och visa Emil var man har växt upp om sommrarna. :) Jag hittade dit utan problem, där vägen tar slut och vattnet tar vid.
En pensionerad Domare bor där nu och han var otroligt snäll och visade oss runt hela gården och visade vad han har gjort med dom gamla husen. :) Han har stora ambitioner och mycket i fickan så de där stället är snart uppe i Mångmiljonklassen. Men de var bara kul att få vara tillbaka och visa Emil.
Kvällen ägnade jag, Emil, Denise och Fredrik framför en film med regnet på rutan, ingen festivalstämning.
Och i lördags höll Elin kalas för sina vänner hemma så vi blev utkastade och fick hänga hemma hos Sven. :)
De formligen stormade ute, blåste fan och regnade och var iskallt. Ingen av oss ville hellst vara ute i de vädret så ingen festival då heller.
Igår gick vi i stort sätt bara upp, packade och åkte.
När vi kom till Norrköping så svängde vi in till Morfar på lite smörgås och fikapaus vilket var mycket trevligt. :)
Så nu är vi alltså hemma igen efter mycket sol,bad och slappande. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0