Kärlek genom en elgura.

Igår så jäääävlar.
Igår stod vi 5 meter ifrån guden själv.
Jag och Emil stod på ett litet moln, framför scenen i extrem trängsel, men de var ändå himlen på jorden just då.


Kanske ska förklara från början. :)
Igår morse så for vi till gävle.
Premiärår för en helt ny festivla, en festival helt i våran smak, Getaway rock festival.
Vi snålade till och åkte bara igår på en endagasbiljett. Festivalen hölls 3 dagar från torsdag till fredag.
Jag och Emil kanske inte är värsta hårdingarna som super tillräckligt för att byta blodet till alkohol, bor i ett tält med lera, skiter i att sova i tre dygn och älskar att tömma inälvorna fyllda med thaimat på en bajamaja.
MEN vi kan ju lätt betala ett par hundra för att åka en dag till gävla på behörigt avstånd till sängen, fram och tillbaka bara.
Vi missade Motörhead, men vi såg bland annat Lillasyster, The Crown, Cruicified Barbara, Europe och Guden.
Ja guden, för ni som känner oss, är ju ingen mindre än SLASH him self.

Ja ni hörde, SLASH snubben med gitarren som gud skänkte oss, som har tagit ett varv ner till Lucifer och tillbaka, supit sönder sitt hjärta, varit död i 37 minuter och kan aldrig ta av sig sin fantastiska hatt på de krulliga håret. <3
Våran kärlek.
Jag trodde jag skulle smälta ner i en liten pöl för att dunsta till att bli ett moln och segla mot himlen när jag såg honnom komma ut på scenen. Jag och ett eftremt antal flera tusen människor tappade andan, tog ny luft och skrek så lungorna skälvde när våran hjälte spelade civil war, paradise city, night train, rocket queen och såklart
sweetchild of mine och fler, någon ny låt klämdes in också.
Som sångare hade han med sig Myles Kennedy som annars sjunger i Alter Bridges.
Han är en jävligt bra sångare och han skötte de jävligt bra, MEN de hade ju hällre fått vara Axl och hela orginal bandet såklart.
Men kärlek är allt man kan beskriva de hela med. KÄRLE slash, kärlek!!


En del bilder är tagna med kameran innan den gick paj, sen är de taget med mobilen. :)


Men Europe var inte heller så illa pinkat faktiskt. Jävligt bra gig från deras sida med.
Kul att se att Joey Tempest har kvar lite moves han med den gamla räven. :)
Många gamla sköna låtar.


Emil hade de dock lite jobbigt i solen, så fort han tänker sol så blir han ju rosa, vilket hände igår.
Vi fick lov att blöta en av mina tröjor kall så han kunde ha den stackarn.
Jag själv trodde jag skulle dö av mensverk, ett fett minus när man är på festival.
Som sagt, vi är nog inte så hårda. :P
Vi satt i skuggan utanför området och spelade kort och åt chips i väntan på bra band. Alltid något att fördriva tiden med.
Trodde ju inte heller att man skulle springa på så många man kände, men se på fan tänkte jag och sprang på Båda bröderna Fogelqvist. Henke och Philip :) De är ju inte så jävla ofta man ser dom nu för tiden direkt, men de va jävligt kul. Lite oskarshamnare så långt från smålandsgränsen. :)


Ja så ni kan ju förstå att på de hela taget så var de en Sjukt grym dag på alla sätt. :) TOPP.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0