Spaweekend med förlovning!

Även om fredagen var otroligt rolig och man hade sett fram emot de så var de lördagen man verkligen längtade efter! :)
Jag fick rusa från jobbet på pricken när klockan slog 4, då Emil hämtade upp mig.
Sen for vi mot Nyköping med en packad Jillijan.
De var inte supersvårt att hitta sig fram i Nyköping heller, de är en otroligt liten stad egentligen.
Vi checkade in på Sunlight konferans och spa till kl sju på kvällen.
Vi packade upp väskor och annat skräp på rummet, pussades lite för saks skull och gjorde oss sen fin fina för att äta en härlig trerätters nere på stan. Vi hade bokat bord på Crazy cow resturant till kl 8. :)
Ja de kanske inte låter suuuper att käka 3årsjubileum/förlovnings middag på en resturang med namnet galen ko, men de var mysigt ändå och maten var god. :)
Där satte vi på oss våra fiiina ringar och njöt av varandras sällskap.
Jag åt en räkcoctail till förrätt, fläskfile med potatiskaka och kantarellsås till varmrätt och en kladdkaka med chokladsås och frukt till efterrätt, vilket var strålande gott och jag blev sjukt mätt.

Sen åkte vi tillbaka till sunlight och dog på sängen i en mindre matkoma ett tag, mysade till de med blommor, ljus och nya underkläder och.......... (sen blir de barnförbjudet) :P
De kändes som ett väldigt naturligt steg med förlovning efter 3 år ihop. Nu får man se fram emot att bli en albrektsson en dag. :) Älskar dig Emil!!

Vi ställde kl på 9 så vi skulle hinna njuta av allt som bjöds och ingick i vårt spaweekendpaket.
En frukostbuffe var dukad som vi inte var sena att plocka av.
Mätta och glada gled vi i badkläderna och slank ner i bubbelpoolen och njööt för fulla muggar.
Emil var väl mer sugen på att simma i basängen så jag fick offra några simlängder där jag med.
Men de var nog bara skönt när jag tänker efter.
Till kl 12 var våra härliga behandlingar inbokade.
Emil tyckte att dom flesta behandlingarna man fick välja på lät bögigit så han valde en klassisk massage.
Jag däremot var lite mer djärv och valde något som beskrevs såhär:
Black Mud Treatment
En regenererande detoxbehandling med utrensande effekt. Saltpeeling och en skön avslappnande massage, utrensande kropps- och ansiktsmask. Avsluta med en dusch och en skön behandlande kroppscreme
De var otroligt skönt och jag rekomenderar de skarpt verkligen!Jag hade en liten pratglad tjej som var mycket trevlig och man tänkte inte så mycket på att man var tvungen att vara naken. :P Frächa som babyrumpor så kändes de ändå lite tungt att glida i träningskläder och svettas vår sista tid på sunlight i deras gym.

Då vi checkade ut så slog jag en signal till kära Bea som nu bor i Nyköping och fick hälsa på hos henne och se vart hon bor. Vi fick en semlefika och en tour innan vi mötte Upp Anders som också var i Nyköping. Vi åkte följe upp till kista där vi hoppade in och åt en härlig mexburgare till middag. De var ju lite ironiskt att vi tre var tillbaka där tillsammans 3 år och en dag senare. För de var ju faktiskt dit vi for den där tisdagen den 6 februari 2007, då jag blev presenterad för Anders som Emils nya flickvän. :P Då hade vi innan varit och träffat svärmor och svärfar för första gången med. :) En härligt nervös dag.
Vi kom hem till kl halv tio och slog på sommaren med Göran. Jag, Emil och Anders skrattade oss igenom den otroligt flummiga filmen innan jag däckade av utmattningen av helgens bravader!


jag rekomenderar sunlight.se


Kommentarer
Postat av: Denise

Grattis!!!

2010-02-08 @ 21:51:29
URL: http://examynia.blogg.se/
Postat av: Lina

woohoo! Grattis!

2010-02-08 @ 22:17:02
URL: http://linaskriver.blogg.se/
Postat av: Caroline

Grattis!! :)

2010-02-10 @ 19:55:02
URL: http://frokenflorist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0