Avatar

Avatar 3D är nu avklarad.
De tog en förgrömmat lång tid att få sin röv till en av dom bekväma (?) stolarna på SFs biograf då de oftast har varit totalt fullbokat när vi velat gå!
Men nu äntligen var de dags för oss att avnjuta detta mästerverk som legat och grott som ett litet barn i tanken hos Titanics regissör James Cameron allt sedan han gjorde den storslagna filmen 1997. Han har allstå haft ett par år på sig att finslipa ideer och att vänta på att tekniken skulle bli bra nog att förverkliga sin vision med.
De har alltså tagit många år att ta sig hit, men väntan var nog inte förgäves för honnom, ty vilken succe detta har blivit.

Jag tyckte att den var fullkomligt fantastisk underbar!!!
Tekniken var ju helt otrolig och allt var otroligt förtjusande vackert!
Varelserna var vackra, naturen var vacker och lysande i neon och dom goda vinner alltid! :)
Jag ska inte ljuga, jag var nervös och svettades som ett djur.
Dessa vackra glasögon man fick när man kom dit gjorde att jag kände mig som en kusins bryllings brylling till Neytiri, denna vackra Na'vi kvinna. Jag kände mig med i filmen, i kampen,kärleken, och att flyga på stora ödlor med vingar och stora tänder.
De här med 3D är ju sjukt finfina grejer måste jag säga.
Jag vet att man oftast säger likadant efter att man har varit på bio och sett en ny film. Man tycker att många av dom är "den bästa man nååågonsin har sett", men den här kan jag säga hamnar lätt i topp 5 skiktet någonsin utan att ljuga varesig nu eller senare. :)
SE den om ni nu av någon anledning inte har gjort de än, ty de är ett måste! :)

Kommentarer
Postat av: Lina

spännande! skall bli!

2010-02-28 @ 12:11:59
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0