Höst.

Ord för Hösten
Kyla,löv,ilande vindar,tända ljus,torra händer,mörker,mössor o vantar, lypsyl beroende läppar, ljung, gravljus,älgjakt,pumpor,bokmys, mickelsmess, jullängtan, filtar,


Jag känner kylan mot mina torra vantar klädda händer på morgonen då jag cyklar till jobbet och man önskar att man tagit fram mössan med.
Man får till och med ett och annat fallande löv i ansiktet så de nästan klibbar fast mot läpparna med alldeles för mycket lypsyl på. Men jag önskar dock att jag hade ett senilsnöre på lypsylet då jag nästan får köpa ett nytt varje dag. Och tok så mycket ljung vi säljer på jobbet då, och gravljus och pumpor.
Tur att jag är ledig i helgen så jag kan gå på mickelsmess i dom ilande kalla vindarna och trivas på söndag. Kanske köpa en och annan julklapp?! Sveriges största endagsmarknad brukar inte göra mig besviken. 
Snart är de älgjakten med, längt längta, pang pang.
Men jag kryper gärna upp i soffan med filten runt mig och tänder lite ljus och läser böcker i väntan på allt detta.

Adjö

Kommentarer
Postat av: Lina

ooh vilka vackra höstlöv! jag tog in några stycken idag. mickelsmess? vad är det? låter myspys.

2009-10-03 @ 18:04:25
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0