Firmafest.

På Bellis har dom som tradition att varje år på allhelgona gå ut och käka allihopa på firmans räkning.
De vill säga firmafest.
Igår var de ju alltså dags att dra på sig festblåsan och ett leende och en hungrig mage så fort vi stängt butiken!
Ola hade varit och lensat finaste vinhyllan på systemet innan så vi satte oss och tog oss ett par glas och väntade in att alla skulle komma innan vi drog oss mot resturangen.
De var bokat på LeParc till kl 7. Helt suveränt god mat hade dom faktiskt måste jag säga.
Jag körde en traditionell trerätters, Toast skagen till förrätt, Fläskfile med kantarellsås potatismos och grillade grönsaker till varmrätt, och marängsvish till efterrätt. En hel massa vin hann passera allas strupar under tiden.
Vi passade även på att fira Linda som ju passerar 30 sträcket imorgon. Vad köper man till en medarbetares 30 årsdag? Mja de undrade vi. Men de blev resecheckar och hon blev tok-glad!
När maten var uppäten och drinkarna började flöda så sparkades borden åt sidan och alla for upp och dansade. Eller ja, jag tycker ju bättre om att vara bänknötare jag. Och som vanligt så beställde Pontus in skumpa.
Och en sak vet jag, champange är livsfarligt! :S Man blir skit full, vilket jag upplevde förra firmafesten! :S
Så jag höll mig på mattan faktiskt och försökte dricka med måtta, och spande in alla andra bli dyngraka istället!
Men jag begav mig hemmåt ganska tidigt faktiskt för att orka upp och jobba idag.
De var jag och Linda som hade dragit den nitlotten. Och jäääklar va Linda har vart bakis idag, helt sjukt spyigt och vimmelkantigt bakis. Men vi klarade oss igenom alla dom 6 timmarna arbetstid trotts att vi va så sjukt trötta.
Men jag har ändå mått ganska så bra, inga allvarliga bakis slag. Nästa helg är de fags igen, då har Linda sin 30årsfest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0