Krocka bilen gör inget när de är -16,5 grader ute. :)

Vilken dag de har varit. En ledig dag med massor med saker på schemat.

Jag steg upp när Emils klocka ringde kl 07.59 och han skulle till jobbet.
Jag och svärfar hade kommit fram till de kvällen innan att jag säkert skulle vakna av hans klocka, och att jag ändå kunde passa på att gå upp då jag med.
Sen kom han och hämtade mig halv 9 för att köra till skogen med hunden och jaktträna henne lite i snön.
De är ju skit bra väder när de är snö och man ser hartramp.
Men jag kan ju inte säga att jag blev överlycklig när jag såg att termometern visade -12 grader.
Man packade ju på sig en hel del kläder, och i ärlighetens namn så frös jag inte alls, annat än om ansiktet där de ju ganska självklart inte fanns några kläder. Jag tror att de är sju resor värre med -2 och blåst och fukt än med så här många minus.
De var ju helt otroligt vackert med. Gnistrande snö, fin skog och vidder, sol, och en hund som skall i skogen på jakt efter hare! :) Mys. Men Maudan ringde när vi vart borta ett bra tag och frågade om vi hade frusit ihjäl, då gradantalet sjunkit till -16,5 grader. (vilket den även står på nu på kvällen)

Efter vår skogspromenad så tog vi en sväng med bilen förståss.
Jag tyckte att de gick otroligt bra att köra i dag.
De var mer avslutet som kanske var mindre bra!!
Ingemar och Maud har 3 bilar och en stor garageuppfart med plats för 4 bilar.
De stod alltså 2 bilar kvar och jag var tvungen att ställa mig bakom någon av dom.
Ta ut svängen så du kommer upp rakt bakom volvon säger Ingemar.
Jo visst.
Frida kör rakt in i båda soptunnorna, får panik och rammar rakt in i röven på volvon! :S CRAP!
De blev hål längst fram på forden i plasten där.
Och de ända svärfar gör är att skratta!
Jaja de blir säkert dyrt de senare. Men han tyckte vi skulle vänta med att laga de tills jag har tagit körkortet klart, för de skulle säkert kunna hända igen.
De känns ju uppmuntrande! :S

Efter de har jag skenat runt på stan och handlat som en tokig.
Gasch blir man någonsin klar med den förbaskade julklappshandlingen?
Och sen har jag ägnat någon timme kravlande på knä på vardagsrunmsgolvet och packeterat alla dessa julklappar med papper och snöre tills knäna ömmade värre än värst.
Mat har jag hunnit laga med, och städat lägenheten har de blitt av.
De ända jag inte gjort som stod på dagens lista var att ringa vårcentralen om min troliga magkatarr.
Aja jag får väl känna mig varken mätt eller hungrig och ha ont i magen tills nästa år helt enkelt! :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Magkatarr är mysigt, brukar jag också ha lite då och då. Har du provat pepcid duo?

2009-12-20 @ 09:37:16
URL: http://ladykiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0