Grillad mat....

Jag kanske inte är världens mest ihärdiga bloggare, men intressenivån på mitt liv är inte heller så hög.
Jag tycker heller varken om mode,politik eller bryr mig ett skit om att prinsessan har fått en fet ring. Och inte jag.
Så här kommer ännu ett utdrag ur mitt ack så väldigt intressanta liv.

Jag har i alla fall en väldigt kärleksfull och älskad sambo.
I torsdags kväll när jag kom hem från jobbet hade han mysat till de med god mat från grillen, uppklädd till tänderna och en liten present. Allt för att sudda ut min depresion och min ledsenhet. Tack älskling.

Och även vännerna gör sitt för att muntra upp. För i fredags efter jobbet slog Linda en pling och frågade om jag ville komma över på lite grillning med henne, Mattias och hans vänner. Det var mycket trevligt måste jag säga. Kul att prata med lite folk. Om dåliga bilförare, skola,liv och grillad mat.

Lördag efter jobbet blev de ännu en överaskning från Emils sida. Porschen stod parkerad utanför och planen för en picknick var anlagd. Så de var bara att snoffsa till sig med klänning i de fina vädret. Sen drog vi en repa på maxi för att inhandla picknick material. :) Fin-kläder,solbrillor,porsche,engångsgrill,fikabröd.
Vi hamnade en bit utanför stan i ett jätte fint beläget naturreservat, precis vid vattnet. De var verkligen super super vackert där, solen sken, vattnet kluckade och marken var täckt av olika vårblommor.
Vi grillade burgare, och mumsade chirriporri och en och annan mazarin.
Men till skillnad mot sommarvärmen så försvann just värmen med solen och den sena timmen. Så vi åkte faktiskt hem ganska så snart. Men vi hann ha en väldigt mysig liten kvällstur.

Idag har jag ägnat min tid på en solstol utanför Sandra och Jocke medans man tittat på Elin och grannflickan när dom lekt. Pojkarna var nämligen iväg och spillde blod,svett och tårar på tennisplanen.
Men de har varit behagligt ändå. Sophie var mest besatt av sandlådan och var i sin egna värld.
Värre munläder var de på Elin och hennes lilla vän Elly. Men dom var dock väldans söta så de gjorde inte så mycket.
Sen blev vi även bjudna på lunch. Och vilken överraskning,grillat för 4 dagen på rad. Tur som fan att man älskar grillad mat. De märks verkligen att de fina vädret har dykt upp. ;)

Ett fjärde träningspass för veckan hann pressas in nu på eftermiddagen. Så nu känner man sig lagom slutpumpad och sjukt taggad på Emils och min vanliga mys-söndag med chirriporri och Van veteeren på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0