Par-middag!

Ack så trött man kan bli av att vara uppe lite längre än vanligt.
Jag är ju nu för tiden en lite äldre dam som tycker att de är passande att gå och sova direkt efter bolibompa har slutat.
Men igår var de ändå en väldigt trevlig kväll faktiskt, och dag förövrigt.
De var ju ett strålande väder som man fick stå och kika ut på genom fönstret på jobbet.
Men dagen seglade förbi snabbt, för solälskande och planteringssugna kunder vällde in hela dagen och fullkomligt länsade hela vårt lager med påskliljor och penseer. :O Vårkänslorna spökade för hela uppsala tror jag.
Och humlorna har vaknat till liv. Vi hade en söt liten en inne i butiken, han såg mest ut som att han hade kommit till edens lustgård, men trotts de så släppte jag ut lilla Gert från ett liv innom låsta dörrar.

Jag susade hem med cykeln i vrålhastighet efter jag slutat.
För jag och Emil skulle ju agera väldigt vuxna och hålla par-middag igårkväll.
Stressad som en liten duracellkanin for jag runt och gjorde mat, kaka, sallad, panikstädade de sista, diskade, tog en snabbdusch och piffade mig hyffsad innan våra gäster kom.
Hann precis på firritarri håret att få allt klart.
Sen kom då Johan och Johanna, och Jimmy och Rebecca.
Vi käkade paj så de nästan läckte ut ur öronen på oss allihopa, och därefter tryckte vi i oss efterrätt med.
Var så sjukt mätt så jag visste inte var jag skulle ta vägen.
Sen ägnade vi oss åt lite buzzspelande och lite charader. :) ja faktiskt.
Men tröttheten smög sig på för oss alla och alla barn gav sig av hemmåt vid halv ett.
Men sammanfattat en väldigt vuxen och trevlig kväll :) helt klart vuxenpoäng.


Vackra miner, efterrätt, soffmys, charadförberedselse, Brad Pitt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0