Kräftis på stenhagsvägen.

I lördags så parkerade jag mig själv i köket ganska tidigt.
Jag satte igång och bakade efterrätter och västerbottenpaj i stora lass.
På kvällningen skulle vi ju till att ha kräftskiva här hemma hos oss.
Vi bor ju inte så stort så vi hade ju tyvärr en maxgräns på våra inbjudna.
De tog upp hela köksutrymmet och alla stolar vi har och då var vi sammanlagt 8 personer. :)
Men vi hade de otroligt mysigt och trevligt.
Vi åt kräftor och pajer, sallad och vitlöksbröd och hade de super duper.
De blev heta tävlingskännslor när vi körde ett par omgångar¨"med andra ord" och musikquiz. :P
Vi jobbade oss igenom hela 3 olika efterrätter också. Jag hade gjort två olika, en mandeltårta med chokladcreame och en chokladmoussetårta (choklad funkar alltid). Och så hade Pelle och Sara med sig en rabarberpaj som Pelle hade svept ihop. :)
Vi var hyffsat mätta om man säger så. Jag tror att dom flesta nöjde sig med ett eller två chips eller bara att lukta över skålen då dom godsakerna kom fram.
Adrian va super duktig och sov sig igenom allt oväsendet även den här gången!
De blev dåligt med bilder tagna den här kvällen också, och så märkte jag i efterhand att jag hade fel inställning på kameran. :P Men en bild på efterrättsätandet bjuder jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0