Midsommarhelgen.

Ja midsommarhelgen gick snabbt iår också.
Vi var ute i ramsta på midsommarafton hos Maud och Ingemar. Johan med familj och Moa och Nicke var också där. Och Elin och Sophie, för natten till midsommarafton, kl 23.34 den 21 juni så kom äntligen deras lillebror.
Stackars Sandra fick gå hela tiden över och blev igångsatt på torsdags eftermiddagen så flickorna blev ju hämtade innan dess. En stor pojk blev de inte helt överraskande, 54 lång och 4275g och 37 i huvudomfång.
Men de är ju skönt att han äntligen är här.
 
ja men i alla fall. Efter lunchen sen så gick vi upp till midsommarfirandet uppe vid bygdegården och åt lite glass, köpte lotter och kikade på när dom dansade kring midsommarstången.
De känns lite som ett måste att gå dit upp en sväng. :)
Men efter att ha vart där lagom länge gick vi hem till svärisarna igen och fikade kakor och tårta.
Jag hade gjort en jordgubbsmousse tårta som jag hade med mig, suuupergod blev den.
Och Moa hade med sig en glutenfri variant som vi andra också kunde äta av.
Man har sett att Adrian har haft tänder på gång att spricka fram nu ett tag och han har dreglat som tusan.
Då vi satt och fikade så såg jag att en av dom spruckit fram under dagen, de var blodigt och grejigt och en vass liten usling stack fram. så lite grin grin var han väl då med.
Vi blev kvar där och umgicks till kl 6 tiden ungefär men då vände vi hem och tog nattning osv med Adrian här hemma.
Som de mossiga gamla föräldrapar vi är så var vi ju inte direkt bjudna någonstans heller så vi slog på en film och naglade fast oss i soffan med lite chips.
De var slutet på Adrians första midsommar de. :)
 
Lördagen och söndagen var vi bara hemma och tog de lugnt hela familjen. Adrian har vart snorig och jag har haft en lustig torrhosta som retat med mig. Så vi vågade inte åka och hälsa på nya tillskottet till familjen heller, de får bli nu i helgen som kommer istället.Tog en promenad och kikade på fåren borta vid rickomberga vilket Adrian älskade.
Vi får nog ta en sväng till 4H gården i gränby någon gång snart och kika på djuren. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0