Helgen!

Trots de tråkiga vädret så har vi haft en ganska så mysig helg!
I lördags morse så fick jag äntligen lite sovmorgon då Emil gick upp med Adrian. De va sååå skönt, och behövligt!
Vi åt sen frukost och duschade och fixade oss lite. Sen drog vi till boländerna och till Gränby på lite toure.
Vi köpte ett regnskydd till sulkyn (passande med tanke på vädret som var) och en liten pool till Adrian att ha i sommar, (kanske inte lika passande just då, men föroppningsvis kommer den till användning senare).
Och jag handlade lite annat smått och gott.
Sen tog vi de mest lugnt i väntan på kvällen då vi var bortbjudna.
Vi var bjudna till Emils gamla friidrotts kompis och hans tjej som bor ute i Knutby.
Vi valde att chansa på att ta med Adrian och att han kunde sova lite hos dom innan vi åkte hemmåt igen.
Vi blev bjudna på toast skagen till förrätt, så himla gott!
Och sen blev de grillat vildsvin, grillade grönsaker, potatis och sås också supergott!
Och till efterrätt så blev de rabarberpaj med knäcktäcke. Allt va sååå himla gott.
Adrian tyckte de var roligt och spännande att vara i knutby, han blev pigg av bonnluften tror jag.
Jag försökte lägga honom ett antal gånger men han vägrade somna. Dom hade fixat en madrass till han som dom lagt på golvet i sitt rum, men de va bara gardiner som dörr så han kom ju på de och kom krypande tillbaka till oss hela tiden. Men han va glad och pigg så han fick hållas.
Han brukar ju somna mellan 7 och halv 8 och de är aldrig något problem med nattningen.
Men han höll i och va vaken till klockan var nästan 10, då däckade han och vi kunde fortsätta tugga på chips och dipp till fotbollen.
En väldigt trevlig kväll med trevliga människor, synd bara med envis-Adrian så jag inte kunde få slappna av på hela kvällen.
När vi kom hem så packade jag in mig och Adrian i våra sängar och somnade på stört. Emil stack och träffade grabbarna istället han.

I och med att Adrian va vaken så länge på lördagen så tänkte jag att han säkert skulle sova länge på söndagsmorgonen, men han sov bara en timme längre än vanligt.
Jag fick gå upp med han så Emil fick lite sovmorgon, men när Adrian la sig för sin förmiddagslur så somnade jag om jag också. Så himla gött att ligga och lyssna på regnet och somna om på morgonen så.
Johan blev kvar och sov över hos oss så när jag kom upp igen sen så satt dom två i soffan och hängde.
Vi åt en sjukt sen frukost/brunch och satte på Rambo-first blood och lyssnade på regnet som aldrig såg något stopp.
Men vi var till slut tvugna att städa till oss och göra oss snygga.
Till klockan tre var de kalasdags för finaste Kevin som fyllde 15 nu i veckan.
Så gött att träffa familjen ibland!
Jag har ju ändå gift in mig i världens bästaste familj! <3

Kommentarer
Postat av: Robin

Du är snäll du !

2012-06-19 @ 17:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0