Jobbhelg.

Nu har en helg till försvunnit med ett ljudligt plopp.
Igår så gjorde vi väl inget suprcpeciellt.
Jag var på årets första barnloppis och fyndade lite kläder och leksaker åt Addebus på dan medans Adrian var hemma med pappi.
Då jag kom hem så tog jag på Adrian overall och bäddade ner honom i vagnen på än gång.
De blev en långpromenad med P3 dokumentär i lurarna, dagens blev Polismorden i Malexander.
De är Joanna som tipsat om dokumentär lyssnande då man promenerar och de är så klockrent och jävligt intressant. Har dock bara hunnit mig igenom två, hagamannen och så malexander nu då.
När vi kom hem igen så slog jag på en disneyfilm att slöa framför.
Efter ett tag så ringde Pelle och lurade med lilla familjen på kinabuffé, mums.
Gladiatorerna och halva Bodygard fick avsluta kvällen.

Idag då jag käkat min frukost (två kokta ägg) och satt och bläddrade i bröllopstidningar vid köksbordet så ringde min telefon.
Erik var i andra änden och bad mig hoppa in och jobba.
Herre jävlar tänkte jag men sa ändå ja. Jag var inne i fredags och sa att dom kan ringa till mig om de kniper om helgerna nu i mars,april,maj så man kan få en extra peng till bröllopskassan.
Trodde ju inte att han skulle ringa så här snart dock. Men en söndag är ju bra peng så jag svidade om och promenerade bort till Garden för de va där de behövdes en inhopp.
Jag har inte jobbat på jäkligt länge och jag har ju aldrig jobbat i dom nya lokalerna så jag kände mig verkligen som en riktig färsking, ny på jobbet!
Men de har gått riktigt bra faktiskt och i början var de riktigt roligt till och med. Jag fick ju ta mitt element snittet så de kändes skönt. Gjorde lite buketter, bytte lite vatten och fixade kylen och så hjälpte kunder förståss.
Men framåt eftermiddagen då jag började bli hungrig då jag inte hade någon lunch med mig eller tid att köpa någon och min ovana kropp började säga lite aj så längtade jag nog lite hem till mina älsklingar! :P
Ja ja de är väl helt okej att börja pilla lite med blommor såhär så man håller glöden vid liv. :)
Adrian har haft de bra med pappa han, vart på besök hos Farmor och Farfar opch träffat faster och Nicke där också. Så de har inte vart någe synd om honom inte, men han hade allt saknat mamma lite tror jag. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0