BVC och Öppnis!

Jag tycker nog minsann att jag har varit minst lika duktig idag! :)

Imorse så vaknade faktiskt inte Adrian när Emil gick upp, (yey) och sov till kvart i åtta. :)
Vi hade en mysig morgon och sen var de äntligen dags för BVC igen, var ju hela 2 månader sen sist!
Till klockan kvart i elva hade vi tid nere på flogsta så jag traskade den biten ner dit, tar ca 20 min.
Adrian var lika duktig och exemplarisk som vanligt och flinade mot läkaren och sköterskan och charmade dom som alla gånger förr!
Han vägde nu 9110g och var 71 cm lång, stora killen!
Så i och med att de var 6 månaders kollen så var de ju kläm och känn på hela lillfjärt och de gick bra.
Och med de var de ju dags för nästa sprutor med vaccin. Han gnällde till med ett ynkligt fågelkvitter och blängde på dom, sen var de bra igen, duktiga killen!

När vi va klara på BVC så knallade vi hem till Maria där även Joanna var och matade Alice och Alice med lunch.
Adrian fick en flaska välling innan vi gick så han skulle hålla sig längre innan han fick lunch, ända till kl ett och öppnis. Han somnade dessutom på den lilla biten mellan flogsta och berthåga o0ch sov sen ända tills öppnis.
När tjejerna var mätta så gick vi och mötte upp Frida och Linda också, nästan hela barnvagnsrallygruppen samlad. :)
Jag kan ju lova att folk inte är super glada när dom ser en fet karavan med 5 barnvagnar som kommer och tar upp hela vägen!
Vi gick den vanliga turen (alltså via McDonalds så Joanna får sin cheesburgare) och sen direkt till Öppnis till klockan ett.
Som sagt så blev de ju lunch för Adrian så fort vi kom dit, vilket ledde till en kaskad av spya när jag väl hade kastat runt på honom klart under sångstunden.
Jaja då vet jag de att de öär superdumt med mat Innan vi sjunger. Men de blev ju så tokigt med BVC så ja.
Lika trevligt med öppnis ändå, och idag var där två nya små stjärnor, 2 Alvin på 3 ½ månad båda två.

Nu ikväll så har jag fryst in all mat jag gjorde igår, och även gjort lite fruktpuré med päron, äpple och kiwi.
Han fick smaka på fiskpurén jag gjorde igår till kvällsmat och den tyckte han om i alla fall. :) Tur. Imorgon får han smaka på köttpurén och fruktpurén till efterrätt. :)

Jag har dessutom bokat kyrka, (eller ja de gjorde jag i tisdags) och ikväll även bygdegården. Toppen! :)

Imorgon kommer Mormor Pia upp och ska mysa med Adrian hela helgen, de blir härligt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0