Mag-krångel.

Ja nu är de ju kanske inte någon hemlighet längre.
De bor en ailien i min livmoder. :)
Eller de har kännts som de över julen i alla fall, som att december inte är en jobbig månad i övrigt liksom.
Trötthet,hunger,illamående och svullenhet. De gick helt enkelt inte att dölja för svärföräldrar och svågrar som genomskådade de hela helt på egen hand i en tidig vecka. All cred.
Jag och Emil ska ha en bebis i juli någon gång sådär. Jag är alltså just nu gravid i v.14 +1 så preliminärt datum 27 juli. Men vi har inte varit på de riktiga ultraljudet ännu så exakt datum får vi först då.
Men i vecka nio så var jag till min vanliga gynekolog och gjorde ett tidigt ultraljud och kikade att allt såg bra ut, och att de är en. :)



I måndags började jag att må riktigt dåligt på kvällen, jag började spy upp allt jag hade och magen började krampa något förskräckligt så de var bara att ta akuten nästa.
I och med graviditeten så blev dom ju förstås oroliga att de hade något med de att göra, så mitt i natten fick jag åka upp på gyn och göra undersökning och ännu ett ultraljud. Men allt såg bra ut med lill-kotten som tur var.
Men jag blev inlagd i tron om att de var blindtarmen som ville förlösas.
Efter ett ultraljud på organen så visade de sig att de var den vanliga tarmen som var svullen och inflamerad.
Så mån-ons så har jag legat på akademiska med dropp. Mindre underhållande måste jag säga.
Att spy upp allt man försökte att äta och få kramper som följd var ju inte vad jag önskat mig.
Men jag fick behålla frukosten igår så då fick jag åka hem framåt eftermiddagen.
Nu ligger man hemma helt orkeslös som en dö sill ungefär. Men jag blir nog bra snart. :)

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hej vännen,hoppas att du börjar må lite bättre. Är så otroligt glad för eran skull och hoppas att du nu får må bra oxå!! Massa kramar och var rädd om dej

2011-01-27 @ 22:11:06
URL: http://tuvaochjag.blogg.se/
Postat av: Caroline

Krya på dog, och hoppas att du mår bättre snart! Kram

2011-01-30 @ 12:21:47
URL: http://frokenflorist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0