Bröllop.

Men igår hade vi en riktigt härlig dag.
Delad med numera Herr och Fru Åkerlund.

Jag gick till jobbet och mötte min  dejt för kvällen Emelie till halv 3.
Sen for vi till almunge för att bevittna Linda och Pers bröllop, vi och 80 andra.
Vädret höll sig och solen tittade fram, och vigseln gick bra att ha utomhus.
Dom var hur fina som hellst, både Brudparet och deras pojkar. :)
Vi fick se brudparet tåga ut med två fina grabbar med kilt och säckpipor, superhärlig musik.
Akten var fin med solosång och välsignelser men den var snabbt över.
Brudparet drog sen vidare i en fin gammal veteranbil till festlokalen och vi andra följde.
De blev mingel med skumpa och snittar utanför innan vi fick gå in i festlokalen och slå oss ner på angiven plats.
Mina bordsherrar blev Erik poch Jonas. :)
Till förrätt fick vi en traditionell toast skagen, varmrätt var fläskfilee med kantarellsås och rostade grönsaker och potatis, mums, och sist men inte minst så fick vi ta del av tårtan. Choklad och hallon tårtan med vit marsipan. :P mmmmm.
Tal, lekar,sånger och festligheter växlades mellan måltiderna. Och en puss på brudgummen hann man med. :) haha
De var ett välplanerat och otroligt fint utfört bröllop rakt igenom trots att allt var i Rosa, haha.
Min bröllopsoskuld är nu tagen, och jag blev inte besviken!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0