Gott nytt år, 2010 är hår.

Ursäkta rubriken, inte alltid man lyckas rimma rätt :) hehe.

Nytt år och nya möjligheter brukar de ju sägas :)
Får väl hoppas på de.
De här året har ju fullkolmligt flugit förbi i en rasande hastighet!


Årets sista dag spenderade i alla fall jag den första delen på jobbet till kl 4.
Sen var vi bjudna hem till Pelle på nyårsmiddag.
Vi skulle vara där kl 6, vilket vi i stort sett var med. Men på väg dit råkade våran bil ut för ett litet bakslag då motorhuven for upp och lag sig slickad mot framrutan mitt på 90-vägen. Sjukt läskigt ögonblick.
Men vi kom dit helskinnade och kunde sätta oss ner och avnjuta sista måltiden för året.
jag hade ju inga större förväntningar på vad för mat som skulle bjudas på då grabbarna helt själva skulle fixa de hela.
Pierre och Pelle var kockarna. Vi gäster bestod av mig, Emil, Emelie, Mattias och johan.
Grabbarna hade lyckats sno ihop en tre rätters i form av toast skagen, fetaost och soltorkadtomat fylldakycklingfileer med klyftpotatis och sås, och annanaspaj med hemmagjord vaniljglass. :) Duktiga grabbar.
Min terori var ju typ varmkorv, pizza och piggelin. :)
Vi åt en hel massa mat och var måttligt välfyllda tills dess att grabbarna promt skulle se hockeyn.
Vilket man ju fick offra sig på med då. Sverige krossade finland (såklart).
Då ramlade även annat folk in som då inte var bjuden till middagen just.
Mingel och ett par matcher twister klämdes in innan klockan slog 12. Vi smällde av en raketrackare, frös lite, drack lite skumpa och blev utlåsta tills grannen släppte in oss igen.
De var den första halvtimmen på de nya året.
Denna granne med bihang ville sen klämma sig in i Pelles lägenhet och slå ihop våran fest med deras.
Vi var INTE lika sugna på de kan man ju säga. Pelle försökte vänligen men bestämt avböja.
"ska vi hänga ihop istäållet, slå ihop festerna?" Frågade snubben.
Pelle svarar " Mja vi ska tänka på saken" tryckte ut snubben i hallen slängde igen dörren och låste. haha.
Vi hängde kvar ett tag innan jag, Johan och Emil sniglade oss hem med stackars Jillijan igen som hade en hoppande och guppande lös motorhuv hela vägen hem.

Jag kan ju meddela att jag somnade ganska snabbt när huvet landade på kudden. :)


Gott Nytt År!!! :)


Kommentarer
Postat av: Lina

vilken fin nyårsklänning!

2010-01-02 @ 12:08:09
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0