Smilfink

Igår morse så började vi dagen med en grinolle som kissade utanför blöjan ut över pyjamasen och sängen.
Idag började vi dagen med en smilfink som bajsade hela blöjan full så den läckte ut på hela nytvättade pyjamasen och i sängen. Som tur var så i hans egen säng idag, inte lika stort lakan att byta.
Men han vaknade samma okristliga tid idag, en stund före pappas väckarklocka.
Sen låg han och log och pratade med mig och Emil en bra stund och bara mös mellan oss i sängen gullungen.
Ja efter att mamma städat upp röva från allt bajs såklart!
Jag trodde såklart att han inte skulle sova något mer då.
Men ta mig i den stora röva så somnade han (och jag) till en timme till sen, mellan 7 och 8. Toppen.
Mamma tycker så mycket mer om sin lillskit när han är glad och mysig, då gör de inget att de är bajs överallt!
Idag har vi en del mysplaner så vi återkommer om hur vi haft de sen! :)

Fotnoten blir ju: Undrar om dom här jäkla blöjorna är så bra. Jag ifrågasätter nog de här med storlekar lika mycket som märket. Hmm, får se hur vi löser detta. Morsor...vilket märke använder ni, Libero eller Pampers? Och vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: "syster" johanna

jag använde Libero till Pontus när han var så liten, men har Pampers nu, tycker de är bäst. de suger upp bättre och är mer följsamma. Du har säkert testat båda. de andra alternativen kan jag inget om förutom att ICAs är skitdåliga (HAHA) :)

2011-09-16 @ 12:49:11
Postat av: Ellinor

Vi använder Libero och de har alltid setat kanon på alla tjejerna. Har bara läckt ett fåtal tillfällen och då har blöjan varit FULL kan jag säga:-p

Tror det där är olika på olika barn. Har en kompis där libero bara läckt och pampers varit suveräna. Men för oss precis tvärtom, då har Pampers läckt varje gång vi använt dom typ.

2011-09-17 @ 17:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0