Vinter.

Nu är de officiellt vinter.
Vinterdäcken sitter på bilen, och klockan är omställd. De är vinter.
Jag är inte överlycklig av detta faktum med kyla och mörker.
Men jag längtar verkligen tills de blir jul. I år ska jag för första gången på jag vet inte hur många år verkligen njuta av julen, lugnet, och verkligen inta hela mysfaktorn.
Förra året så kunde jag inte njuta av julen alls!
De va som vanligt skit mycket att göra på jobbet, stress, långa dagar, lite mat och dessutom så var jag gravid och mådde pyton på såååå många plan.
Jag älskar ju verkligen julmaten, och förra året kunde jag knappt äta nåt alls, så de planerar jag att ta igen iår! MUMS!



Hur som, åter till vinterdäcken.
Vi köpte ju bilen i motala i sommras, den är en 05a och de har bara varit en ägare på den.
I och med att vi skulle ha barn och ha babyskydd i bilen så ville vi göra oss säkra på att airbagen var urkopplad på passagerarsidan, de stod en lapp att de var de men vi ville vara säkra!
Vi ringde upp förra ägarna som bodde i Linköping och kontrollerade saken, vi pratade ganska länge med dom faktiskt och då kom de på tal att dom hade kvar vinterdäcken också och att vi gärna ville köpa dom också.
De var ju i juni så vi sa att vi skulle återkomma senare när de blev aktuellt, alltså nu.
Vi ringde och kom fram till pris mm och så tänkte vi åka ner och hämta dom.
Men, då snackade Emil med Anders, han bor ju i Tranås och åker över Linköping när han ska upp.
Han erbjöd sig att hämta dom åt oss så vi slapp åka alla milen ner och sen upp igen.
Stackars snälla rara Anders han fick kämpa för våra däck han.
Sedbank låg ju nere i torsdags kväll så han fick inte ut pengarna.
Som tur var så fick han med sig däcken i alla fall då vi lovade att föra över pengarna dagen därpå.
Så himmla snälla att våga släppa däcken utan betalning, kanon snällt.
Och ännu snällare av Anders som fick offra så mycket för däcken, tack snälla du!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0